Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag vet inte om jag är överkänslig, men i år verkar ALLT gå åt pipan, (häst som blivit sjokpensionär och plötsligt dödsfall i familjen)...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: ghost
·
A
Hästvård Min vallack hämtades in från hagen för 2 dagar sedan och vänster ben kunde han inte lyfta ordentligt. Släpar i tån när han går. Inga...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: caballus
·
Y
Hästvård Hur använder ni hovolja? Har en flaska hovolja av märket Ek*l är det bra? visst kan man applicera med en hovolje pensel (har hört att...
2
Svar
22
· Visningar
4 292
Senast: Aultmore
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva information om pälsätare. Hästarna som finns på 4H-klubben har haft och är behandlade mot pälsätare (det är väl...
Svar
13
· Visningar
3 077
Hästvård Hästen jag rider gör sig illa i hagen nästan varje dag. Han springer inte mycket och busar omkring. Det är nästan bara bakbenen som han...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Gisburne
·
Hästvård Stora hästen har fått hålväggar och det är ännu oklart hus pass illa. Vi behandlar till en början själva (enligt instruktioner av...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: ameo
·
M
Hästvård Hej alla medicinskt kunniga! Jag skulle vilja veta exakt hur cortisonet verkar när det sprutas i en led vid ledinflammation. Mayara
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Kirre
·
Hästvård Hur lång tid tog det? Vår ponny blev akut dålig i astman i lördags och hon äter Carragen (rödalger)sen tre månader tillbaka, har varit...
Svar
5
· Visningar
1 672
Senast: Borkan
·
N
Hästvård Grr, jag håller på att bli galen nu! :cry: Måste skriva av mig lite... Min häst är nu inne på sin andra hovböld på 3 veckor!!! Förstått...
2
Svar
29
· Visningar
2 928
Senast: Ninjaninis
·
Hästvård Vad skall jag göra? Hästen min borde egentligen stå i boxen alternativt liten sjukhage. Problemet är bara att när han står i boxen blir...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: mandalaki
·
A
Hästvård Det knäpper ofta i den hästens nacke jag rider, speciellt när han vänder på huvet. Kan det vara skadligt? Han är 17 år. Har inte märkt...
Svar
4
· Visningar
2 132
Senast: strumpan
·
Hästvård Tror att flickans ponny har fått mugg på ena framhoven, det skulle också ev.kunna vara en trampskada.Frågan är bara- hur får man bort...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: pinky
·
Hästvård Mitt sto har fått något som liknar mugg (grått, grynigt) på tre av sina ben, de som är vita, det fjärde som är mörkt är inte drabbat...
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: Zoya
·
B
Hästvård Min "lilla" älskling (1.65 i mkh) har börjat magra REJÄLT! Det är verkligen dax för avmaskning igen! Tänkte bara fråga vad för slags...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: Moncan
·
Hästvård Vi har använt "Renons" men det verkar ej bra. tar bort kanske 40% av insekterna pga man inte kan ha det "överallt". jag vågar ej sätta...
Svar
16
· Visningar
7 136
Senast: Millz
·
B
Hästvård jag är såå förbannad så jag skakar nu! min sambo ringde för en timme sedan och sa att grannarna hade ringt till honom och sa att våra...
2
Svar
34
· Visningar
3 023
Senast: alpha
·
A
Hästvård Idag när jag skulle gå och säga hejdå till min sköthäst i hagen, vid ca 21.00 såg jag att det satt jättemånga små bruna typ myror med...
Svar
3
· Visningar
1 363
Senast: bengall
·
Hästvård Min tidigare tråd om erlichea-damen, så här kommer en liten uppföljning. Man tog ett nytt prov efter det första, den visade på 1:140...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Boj
·
Hästvård Kan man besikta hästen för försäkringen och göra kontrollen för hästpass samtidigt, eller ska man ta en enkom "hästpasskontrollant"? Och...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Min häst kom hem från fv i princip UTAN fötter fram (och utan skor, såklart). :( Hovslagaren var hos mig igår och kunde bara konstatera...
Svar
5
· Visningar
1 593
Senast: Sunnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka