Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Mitt sto har nu en 2-3 graders hälta på ett av frambenen efter att nya hovslagarn vatt ute. :mad: :( :mad: :( :mad: :(. J**la skit! jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 510
Senast: Asa_S
·
Hästvård Tänkte bara rapportera lite (eftersom många ju följde spåan när den pågick och var intresserade) hur det gått för Vision, valacken med...
Svar
11
· Visningar
1 151
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har hört att när man ridit en häst trött/svettig så ska man ju inte spola med kallt vatten, utan ljummet. Det för att man inte ska...
Svar
5
· Visningar
2 506
Senast: zilla
·
Hästvård \"knöl\" precis under hasen. för några veckor sen upptäckte jag en konstig "knöl" eller knuta precis under pållans högra bakhas, på...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: Korven
·
Hästvård Jag är lite fundersam över kotledsinflammation. Kan man själv upptäcka om hästen har det? Isåfall vilka symptom visar hästen? Hur tar...
Svar
7
· Visningar
4 958
Senast: Robin1
·
O
Hästvård Undrar om det är någon som vet om det är lämpligast att kastrera på hösten eller våren? Och i så fall varför?
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: semlis777
·
Hästvård Ska ta ut veterinär i nästa vecka om inga mirakel händer över helgen. Hjälp mig gissa diagnosen så länge! 19-årig gubbe, tuppspatt i...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Boj
·
P
Hästvård \"Back on Track\" skydd? Någon som har provat dessa såkallade "back on track" paddar, knäskydd osv som finns ? Som ska vara Keramiska ...
Svar
17
· Visningar
3 323
Senast: Temlan
·
F
Hästvård Hej ! Hur ofta måste man vaccinera, raspa tänderna på, avmaska och verka hästen ? Vad är skillnaden på olika vaccin och...
Svar
12
· Visningar
1 140
Senast: ft_lover
·
G
Hästvård Vad vet ni om denna sjukdom på hästar??? Hur vet man att hästen har det och vad kan man göra??? man kan väl kalla det *visslings...
Svar
6
· Visningar
1 930
Senast: flinga64
·
Hästvård Har en åttaårig welshdam som har fång. Haft tidigare men ponny rör sig fortfarande mkt bra med öppna bogar och schvung. Har väldigt lite...
Svar
1
· Visningar
700
M
Hästvård Nä nu lägger jag mig och grinar. Hela våren har jag ridit igång min häst lååångsamt efter en gaffelbandsskada hb, och i juni var han...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Apollo
·
Hästvård Jaha. Var ett tag sedan jag behövde skriva och fråga om hältor, men nu börjas det väl igen antar jag. :cry: Hästen min har gått...
2
Svar
23
· Visningar
1 976
Senast: SaraMara
·
Hästvård Min häst tappade en sko för någon vecka sedan och då drog jag lös den andra skon också. Problemet är att hovväggen trasats sönder och...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: Seppo
·
S
Hästvård åter igen denna förb. mugg! denna gång har jag provat lactacyd, 4ess, helosan. har ni ngt annat tips??
Svar
16
· Visningar
1 668
Senast: Elwis_86
·
Hästvård Har haft min pålla på bete nu sedan i juni. Hon har gått med två andra hästar och har inte haft kontakt alls med andra hästar än dom...
Svar
2
· Visningar
609
Senast: Korven
·
Hästvård Min pålla lyckades sparka lite på sig själv i helgen och skaffa sig ett fint överben. Pratade med vet som inte rekommenderade...
Svar
8
· Visningar
11 096
Senast: Centaur
·
F
Hästvård Hej ! :) Hur ofta måste man vaccinera, raspa tänderna på, avmaska och verka hästen ? Vad är skillnaden på olika vaccin och...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: prince77
·
Hästvård Komm till stallet i dag och möttes av en lätt linkandes häst.. Han är inte fräch.. Och, det blir värre på vänster bak, Fruktar det...
2
Svar
27
· Visningar
2 021
Senast: Boj
·
Hästvård Jag skall i dagarna flytta min häst till ett nytt stall. Övriga hästar i det nya stallet flyttade dit samtidigt den 1:a april i år...
Svar
11
· Visningar
4 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka