Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jag ska till att lägga bädd i pållens box för första året i år, och har några funderingar. Jag har tänkt en variant av kalk+ torv+...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: missan
·
Hästvård Min häst har under större delen av sommaren haft rinnande näsa (inte så det runnit en väldans massa utan litegrann, speciellt då han...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Nightrider
·
T
Hästvård \"vispar\" med svansen Är det någon som har hört att hästar som vispar mycket med svansen vid ridning, att det kan bero på att det är...
Svar
2
· Visningar
1 121
Hästvård Saknaden är enorm och jag har inte vågar åkt ut till stallet än. Känner hästarna på sig att de ska tas bort? Hon blev så apatisk och...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Magdala
·
Hästvård Är det någon som varit med om att en häst kan bli halt därför att felet sitter i korset eller kring dessa leder? Hur behandlar man såna...
Svar
5
· Visningar
1 543
Senast: Boj
·
Hästvård Efter att en häst i stallet dragit på sig lymfangit efter en sparkskada började jag fundera. I mitt förra stall hände det att hästarna...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: alice
·
Hästvård Min valack betäckte mitt sto häsomdagen, trodde inte han var kapabel och han har gått med ston tidigare utan att det hänt något. Har...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: mandalaki
·
R
Hästvård Jag har en tvåårig hingst som är snäll och bara lite hingstig, dvs han gnäggar på ston som går förbi och visar upp sig, inte alls...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: prince77
·
P
Hästvård Funderar på att nu till hösten ta och åka med min häst och röntga ryggen.Vad kostar det? Vad brukar hältprov kosta? Tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
695
Senast: missan
·
K
Hästvård Har lite funderingar på hur jag ska få ner gallorna som min häst har i bakbenet... Min nya foderhäst (:love:) har haft probblem med...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: snö
·
B
Hästvård Vår ponny är svullen långt inne i munnen på tungan. Dessutom är emaljen på tänderna bruna!! Var hos vet. idag eftersom han har...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: benjamin
·
J
Hästvård I går såg jag styngflugan i stallet. Och en av hästarna har fått ägg i manen. En stallkompis sa att när dom väl lagt sina ägg så är det...
Svar
10
· Visningar
1 840
Senast: snofflan
·
P
Hästvård När, hur och varför klipper ni era hästar?
2
Svar
20
· Visningar
1 856
Senast: veronican
·
Hästvård Min häst har fått hovsprickor som går hela vägen uppifrån och ned. Han är inte halt eller någonting men jag vill inte att det ska bli...
Svar
9
· Visningar
2 064
Senast: Daydream
·
S
Hästvård Det verkar finnas en hel uppsjö med olika märken på marknaden och för en annan som alltid kört med vatten är det lite förvirrande...
Svar
15
· Visningar
6 024
Senast: Nominous
·
Hästvård Har en bekant som har häst X antal mil ifrån mig. Har nu fått ett samtal där hästen efter mycket problem med hovar och hovslagare...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Bri
·
Hästvård Funderar på hur jag ska göra nu i vinter med fjording som blir extremt långhårig och kan inte ridas nämnvärt hårt utan att bli svettig...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Boj
·
P
Hästvård ?????????
Svar
5
· Visningar
874
Senast: BeastieBabe
·
B
Hästvård detta ska vara som en inbakad fyrfläta.. rent bullshit tror jag.. någon som hört talas om denna knasiga fläta?
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: BeastieBabe
·
J
Hästvård hejhej. jg har tänkt att jag skulle klippa min häst nu till hösten. jag har inte någon klippmaskin själv så jag undrar om det finns...
Svar
1
· Visningar
554
Senast: Tosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv