Jag har gjort det vid pälssättning/fällning de andra åren och nu har jag precis köpt en flaska igen. Egentligen ska ju hästen producera tillräckligt med B-vitamin på egen hand men jag tycker ändå ett tillskott hjälper dem lite grand.
Tyvärr blir hon alltid väldigt medtagen när pälsen växt sig tjock trots vitamintillskott. Hon far faktiskt illa av det, det känns inte roligt alls att sitta på henne när hon är loj, seg och hängig och inte sitt vanliga glada jag :(
Men tack för omtanken :) :bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 454
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
37
· Visningar
2 389
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka