Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hade veterinären ute för mitt fyraåriga sto var halt på bägge bakbenen. Tanken på fång hade inte slagit mig eftersom det inte brukar...
Svar
12
· Visningar
3 456
Senast: cocette
·
Hästvård På måndag em skall jag så återigen in på kliniken med Carmenzita, denna gång för att kolla hur läkningen gått efter hennes operation av...
2
Svar
26
· Visningar
1 869
T
Hästvård Hej! Ni som har/haft hästar med gaffelbandsskada, hurdan behandling har era hästar fått? Hur har det gått för era hästar? En av mina...
Svar
7
· Visningar
11 548
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Nu får ni hjälpa mig... Satt och sökte efter karenstid inför tävling för Finadyne, och hamnade på travsport.se och deras sida om...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 606
Senast: martha
·
Hästvård I vintras hade min häst problem med blindtarmen, lätt förstoppning och inflammation. Hon fick äta linfrö, kli och betfor och blev bra...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: majola
·
Hästvård Min mördarponny har gjort det igen. Hon har hittat ett jordgetingsbo och totalförstört det och är nu prickig på hela mulen men inte...
Svar
2
· Visningar
1 494
Hästvård Min unghäst har haft återkommande problem med sårskador på frambenen ända sen i julas. Spec ett sår som tog två månader, två vet. besök...
2
Svar
26
· Visningar
2 911
Senast: Idka
·
Hästvård Min häst tappade en sko idag. Första gången han gör det.. Han går barfota bak och skodd fram. Hovslagare kommer först nästa torsdag. Ska...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Robin1
·
Hästvård I en artikel i Ridsport påstås det att hästar som umgås med andra hästar som behandlas med Finadyne skulle kunna åka fast i en...
Svar
13
· Visningar
1 925
R
Hästvård :cry: jag vet inte vad jag ska göra... min häst vill inte gå upp i vikt!!! jag proppar i han mat... men ingenting händer... han...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: ankans
·
M
Hästvård Mitt lilla sto har fått svamp i öronen, små vita prickar. Hon har inte ont av det, men det är ju inte snyggt. Har hört att det inte ska...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: BeastieBabe
·
L
Hästvård Skulle bara vilja starta ett forum angående förbyggande av skador och liknande. Man hör så otroligt mycket om olika saker som folk...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hur yttrar sig det, får hästen alltid feber? Vilka är de första symptomen? :confused:
Svar
3
· Visningar
851
Senast: domino
·
Hästvård Får de fäste eller blir de som bambi på hal is? Jag ska ju eventuellt köpa en 2 årig kallblodstravare och använda till både ridning och...
2
Svar
20
· Visningar
4 538
Senast: marie8103
·
T
Hästvård Min massör såg något jag inte tänkt på tidigare,om det inte har uppstått nu. Alltså, min gamlings kota liksom det ser ut som han ja jag...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: alisson
·
M
Hästvård Jag har länge letat efter en foderhäst nu när mamma äntligen lyckats gå med på det. Idag hittade jag världens fynd. En dressyrhäst nära...
Svar
15
· Visningar
1 307
Senast: Görel
·
S
Hästvård Hittade en riktigt intressant sida när jag surfat runt som gav mig en rejäl tankeställare...
Svar
15
· Visningar
1 912
Senast: seejii
·
F
Hästvård Någon som vet nått ang. navelbrock på föl? Varför får de det? Hur åtgärdar man det? Prognos? :confused:
Svar
2
· Visningar
997
Senast: anhe
·
B
Hästvård Hur ofta skor ni era hästar och vad kostar det? *intressant att veta* För mig är det var 6-7 vecka och det är runt om kostar 650kr..
2 3
Svar
42
· Visningar
2 701
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Jag har en undran till er duktiga kunniga hästmänniskor.Jag fattar inte vad det egentligen är som har hänt!! Jag lämnade i våras ut min...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka