Blir galen på dessa jävla veterinärer!

Jodå jag har bra i närheten men även mindre bra. Jag skulle dock aldrig ens få för mig ringa en distriktsveterinär. Nu bor jag så till att jag inte behöver det och gjorde det även innan men kunskaperna på häst hos DV brukar vara väldigt obefintliga. Letar hellre upp en privatpraktiserande som jag kan ringa vid behov.

Har nära till Strömsholm, MK, Ultuna, Täby, Solvalla så jag klarar mig ändå. Har dessutom många veterinärstuderande i stallet + färdiga veterinärer. Men trots det har jag trasslat i över 2 år med min unghäst och nu KANSKE vi har hittat felet. Och nu kan det vara för sent.....

Tips ang sår som inte läker: Lasra. Min ena häst hade ett sår som läkte och gick upp hela tiden. Efter laserbehandling har det varit läkt och inte krånglat alls.

Med tanke på veterinärer måste jag ju bara skriva att jag precis har pratat med veterinären, distriktaren denna gången. Kommer ut akut till pållan nu på förmiddagen, inga problem alls (detta är en sak som egentligen har med klinik och göra, men jag vill gärna ha remiss....fråga inte varför ;) ).
Till saken hör att vi hade en Ruskigt dålig vet.vikarie här i somras, som jag råkade i lite...småbråk med :angel:. Betedde sig som en skit, och fick bara någon vecka senare sluta...:o (det var inte bara jag som klagade måste tilläggas, flera djur blev MKT sämre av hans behandlingar) När jag pratade med vet. idag la hon snabbt till att det var en vikarie som fick komma ut - men han var inte alls som *bla bla* i somras...jag tror de är rädda om sin största inkomstkälla, mig :D :D.

Det Finns bra och dåliga veterinärer; alla får dock begå misstag - de är människor de också. Och går det riktigt snett, då är det bara och höra av sig till chefen...har funkat de gånger jag har gjort det iaf.

Jag måste ju fråga så klart! Varför remiss när det bara är att ringa och boka tid själv? Varför ta ut en veterinär och betala ett besök i "onödan".

Nyfiken som jag är..........

Fråga på! :D
Kruxet är nog mig, små detaljer som kan ses som ingenting egentligen - men som i slutändan visar sig vara värre än vad de trodde (sånt som lätt missas, små detaljer..). Distriktarna är vana vid mig och mina djur, som alltid får de konstigaste diagnoserna :crazy:. Visst, de kan fixa remiss via telefon också, men det är ju inte helt säkert att det Blir klinik ändå - så ett besök mer eller mindre spelar inte mig någon roll.

Sen är det Helsingborg jag måste till om det behövs....och de är Inte så trevliga som de en gång har varit..(nonchalanta, men det är min åsikt:angel:) Måste jag dit är det ju dessutom på jourtid, då vill jag ha remiss. Det är dock tydligt denna gången var felet sitter, så Egentigen är det onödigt...men va tusan, gör ingenting.

Betalar hellre en gång för mkt än en gång för lite :)

*lånar svarsknapp*

Jag har aldrig behövt ta ut veterinär till mina hästar på det 13 åren jag haft häst utan har dte varit något har det varit hälta så då har det varit att åka in till klinken.
Men nu fick jag tranpsortsjuka på min ena häst och var tvungen att ha ut en veterinär och fick verkligen tag på en duktig distriktare.
Hon var trevlig och ambitös och brydde sig verkligen om min häst. Orädd och vågade sätta en kanylen trots att min häst stod på bakbenen till en början eftersom hon hatar sprutor. Pratade i telefon med en annan disktriktare idag för att kolla hur vi skulle gå vidare med behandlingen och även hon var trevlig och vill hjälpa till.
Så nog finns det duktiga distriksveterinärer. Men man måste tänka på att dte är inte special utbildade på hästar och kan inte allt precis som en distriktsläkare. är det nåt speciellt får man nog tänka sig att åka till klinik även om det är långt och inte hålla på och gnälla på att de inte kan.

Har 2 km till travbanekliniken :banana:
Vänta ni bara tills jag blivit veteronär! jag ska bli sååå bra!!! :rofl: :D
(ska bara komma in på utbildningen nästa år... :o)

Sv: Re: Blir galen på dessa jävla veterinärer!

Alexandra_W skrev:
Jag bodde i Gävle kommun förr. De har SUPERBA veterinärer på distriktsveterinärstationen där. Hur underbart bra som helst, och det finns bra privatpraktiserande med.

Jag tar numera INTE ut distriktarna här i Gävle till hästarna, åker inte ens dit med katterna längre.... såvisa det inte är akut och jourtid.

Hör fler o fler hästägare här i trakten som slutat med disktriktarna... kanske var bättre på din tid?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka