Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Mitt sto är väldigt känsligt för bett av alla de slag. Bromsar, myggor, knott och även inbillade flygfän :D Börjar hon klia sig är det...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Rubinen
·
Hästvård Titta på den här bilden: Är detta en liten ofarlig blödning pg av bus& spring i hage, eller skall man oroa sig? Det ser ut såhär på...
2
Svar
24
· Visningar
4 895
M
Hästvård Har en ganska så kraftig shettis...lite övervikt har hon spec nu efter betet ;)... Magomfånget är just nu 150cm!! Vad har ni för omfång...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: MoonLady
·
M
Hästvård Behöver hjälp från Er som vet nt om balltramp. Nyskodda hästen släpptes ut i hagen direkt efter skoningen. På em när vi tog in henne...
Svar
6
· Visningar
11 388
Senast: maverick
·
L
Hästvård Min häst fick gula små prickar efter att jag släppt henne i en ny betes hage . så jag flytade henne till en annan och avmaskade med...
2
Svar
24
· Visningar
2 108
Senast: Lindaslycka
·
Hästvård De har bytt från spån till torv i stallet nu och jag har 0 erfarenhet av det så jag undrar lite... Vad är skillnaden? Mockar man som...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: domino
·
V
Hästvård Någon som är känner till om det finns örter som kan hjälpa om hästen har lite slem i luftvägarna? Eller fått en lättare förkylning? Jag...
2
Svar
25
· Visningar
8 576
Senast: Gunther
·
Hästvård Är det någon som har varit med om att er häst blivit svullen mellan ganascherna, lite typ svullna lymfkörtlar utan att må det minsta...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: skjona
·
H
Hästvård Hej. Jag undrar hur hästen skall vaccineras när man ska tävla med den. Min häst är vaccinerad två gånger med 6 veckors mellan rum och...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: horsewhisper
·
S
Hästvård Min häst måste ha jättekort tår för att hålla ihop, nu får jag sko honom var 3-4:e vecka typ för att han inte ska dra iväg i tårna...
Svar
8
· Visningar
2 153
Senast: Rikkan
·
A
Hästvård Jag har köpt en ny häst, och den vi köpte hästen utav har inte vaccinerat henne. Och därför tänkte jag fråga er vad man ska vaccinera...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Francess
·
Q
Hästvård Undrar om ni kunniga på avmaskning kan hjälpa mig. Har skickat in träckprov till Vidilab och fått följande svar. Spolmask 0 Övrigt 0...
Svar
16
· Visningar
1 494
S
Hästvård Hej!! Jag undrar vad minsta måtten på en bästbox ska vara för en normalstor häst? Finns det någonstans som man kan läsa om detta? TACK
Svar
4
· Visningar
5 114
Senast: grimman
·
B
Hästvård Hur ter sig dessa på hästar? Symptom, åtgärd osv. Misstänker nämligen att min häst har fått ett sådant på sitt framben. Tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
1 478
Senast: kopparberg
·
S
Hästvård En shettlandsponny som jag sköter har problem med solexem. Han bär ett exemtäcke från tidigt på våren till sent på hösten. Men på något...
Svar
11
· Visningar
2 079
Senast: Lena_B
·
S
Hästvård Hej!! Jag har min häst på halv-lösdrift. När det är riktigt kallt tar jag in henne, men annars har dom ett skjul dom kan gå in i. Hur...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: sissu
·
F
Hästvård Vilken månad tycker ni hästen ska avmaskas . Hur många gånger om året är det egenligen :S Kan man använda en spruta före betet och en...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min stackars pålle fick i lördags en stor (ca 5 cm i diameter och 1,5 cm tjock) bula högst upp på låret på ena bakbenets insida...
Svar
6
· Visningar
1 465
Senast: Låtta
·
Hästvård Tips, tankar, ideer, botemedel och erfarenheter tack! :bow:
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: martha
·
B
Hästvård nu när lektioner dragit igång så har man vart runt å tittat lite på kompisar som rider.. och ridskolehästar som kommit hem från bete...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka