Örter som verkar slemlösande?

Ett litet boktips:
Det är Hästägarens Örtabok.
Där står vad och hur mycket man kan ge för allting.
M vH Mannis

Tusen tack, men jag vill ju kunna dosera NU, inte behöva köpa en bok för över 300 först ;)
Men jag SKA köpa den, när jag får lite pengar över :)

Vid torkade örter ger man ca 30 g per dag. Så dina hekto räcker tyvärr inte särskilt långt. Du behöver också ge din häst örter under ca 3 veckor för att kunna se resultat. De kan svara snabbare men det tar olika lång tid för olika individer att ta upp örterna i systemet.
Lycka till
Privatmailar dig om ställe du kan köpa så detta ej tas bort

Hej!
Nä jag köpte bara några hekto för att prova om hon alls åt det, kändes dumt att köpa ett kilo eller mer om hon sen inte äter det ;) Fast det gjorde hon ju, så nu kan jag handla mer! Jag har fått veta att enligt Hästägarens Örtbok (heter den va?) så ska man ge 15-20 gram torkad mynta om dagen och ger jag 20 gram om dagen borde iaf myntan räcka 15 dagar, innan jag behöver köpa mer. Då köper jag nog ett halvt kilo till, kilopriset i min lokala butik är tyvärr 280 kr, mot 145 kr på hemsidan du tipsade om :bow:
Däremot kostade gurkmejan där 235 kr/kilo, i min lokala butik kostar den 75 kr/kilo :crazy: :cool:

Tack så mycket! :bow:

Vet inte riktigt hur det funkar att köpa örter i vanliga butiker, dvs om det är mycket dyrare eller ej.
Ett tips är annars att ni går ihop ett par stycken och beställer, så kan ni dela på frakten.

Liknande trådar

Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
5 381
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 659
Senast: Nielaa
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 733
Senast: Ninnurur
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka