Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mine häster har blivit stucken av jordveps. Min vetrinär var lugn när jag pratade med honom, men inte jeg! :o Han ene har 38,2 i feber...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Haffe
·
Hästvård Ett sto i stallet fölade i slutet av maj, och det har "uppkommit" en konstig knöl på henne, tror vi. Eller är det det att hon har tappat...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: Francess
·
Hästvård Någon som har ett BRA tips på muggsalva?
2
Svar
20
· Visningar
6 797
Senast: Mariell
·
Hästvård Vi har haft lite problem med sadel som inte låg bra å pållen fick ont i ryggen. Efter 6 veckors vila så ömmade hon ingenting men fick...
2
Svar
20
· Visningar
1 646
Senast: Tiili
·
W
Hästvård Det har ju på senaste tiden varit mycket artiklar osv om barfotagång. Alla hästar ska kunna gå barfota mer eller mindre. Har ni era...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: seifur1
·
Hästvård Jag undrar om någon känner till en spruta som ska heta Somnylos (stavning??) som tydligen ska vara extra snabbverkande (ska fungera lika...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: seejii
·
Hästvård Mitt sto, 15 år går på bete just nu. Har gått ca 1 och en halv månad. Både hon och hennes två beteskompisar har fått mugg tyvärr...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Robin1
·
A
Hästvård I fredags kom jag på att jag för första gången sen jag köpte hästen 96 hade glömt hans vaccination. Han skulle ha fått sprutan den 12...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: saltakatten
·
F
Hästvård Min häst har "pippi" på att gnugga sej mot träden i hagen där det finns kåda. HUR får man bort det?? Är det någon som har något bra...
Svar
5
· Visningar
1 415
Senast: slark
·
Hästvård Det här blir en spinn-off på tråden "sår, rötmånad, flugj-lar". Min lilla shettis har fått ett sår i mungipan och det är inte det...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: vippan
·
K
Hästvård Nu har jag rabblat upp allt jag kan komma på att ha i första hjälpen lådan. bomull fetvadd sax brems hovkrats termometer pincett tejp...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: ylvalill
·
H
Hästvård Hur gör ni för att få dem riktigt vita?
Svar
12
· Visningar
1 213
Senast: Jollyembla
·
S
Hästvård Hittar ingen tråd i ämnet. Men vill ha lite ideer och tips om hur man på bästa sätt åtgärdar strålrötan. /CJ
Svar
11
· Visningar
991
Senast: hallon
·
Hästvård Missade att man inte fick be om tips (efterlysa) här på forumet....sorry :o . (Borde finnas ett efterlysningsforum...) Till saken, jag...
Svar
17
· Visningar
1 951
Senast: Skruttan
·
Hästvård Vad gör man när ens häst är halt och veterinären inte vet varför hästen har ont eller ens vad man kan göra åt det. Det enda som...
Svar
13
· Visningar
1 185
Senast: Shadowfaxe
·
Hästvård Upptäckte idag vid rykten att pållan var svullen vid kotan, vänster bakben. Dock inte halt i varken skritt, trav eller galopp. Ömmade...
Svar
7
· Visningar
3 232
Senast: Just_me
·
Hästvård Jag har en häst som jag har haft nu i 1,5 år drygt. För ca 6 månader sen bytte jag hovslagare och nu senaste månaderna har hon börjat...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: älgen
·
M
Hästvård vet inte om tråden ligger rätt men testar... Mitt 21 åriga sto har fått en massa småsår på huvudet och i pannan. ofta har hon även sår...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Memmlan
·
S
Hästvård Min häst fick en liten repa på ena frambenet för ca 10 dagar sedan. Så djup så att det precis började blöda, ca en cm bred och tre cm...
2
Svar
20
· Visningar
4 147
Senast: sanwan
·
Z
Hästvård Min hästs hovar har blivit väldigt torra nu i sommar, och har börjat spricka rejält på vissa ställen. Jag har hört att olivolja ska vara...
Svar
14
· Visningar
1 861
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv