Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Vi har ett "problem" i vårt stall. Vi har två stora hagar, båda på 2-3ha. En av dem är bara vall, och den andra är en skogsglänta som är...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: zana
·
Hästvård Nån här som har erfarenhet av allvarliga senskador? Min pålle fick för ca tre månader sedan en allvarlig skada på djupa böjsenans...
2
Svar
20
· Visningar
5 429
Senast: ylvalill
·
E
Hästvård Hur mkt kan det kosta att raspa tänderna på en shettis?
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Elwis_86
·
S
Hästvård Jag skulle bli jätte glad om nån sa vad det e? :bump:
2 3
Svar
41
· Visningar
3 430
Senast: _Sonette
·
S
Hästvård Jag har gett upp...Mina hästar håller på att bli tokiga... Så efter att ha gått ute dygnet runt sen i början av aprill så har jag börjat...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: habby
·
Hästvård Hej Jag undrar vad ni gör / om ni gör något om hästen som annars har torra ben, plötsligt en morgon vid utsläpp har lite svullna ben...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Läste i något inlägg om något som hette Stallosan. Vad är det? Var får man tag i det och vad kostar det? Skulle vilja ha tag i...
Svar
12
· Visningar
4 501
·
A
Hästvård Fick en häst för 2,5 veckor sedan som visade sig ha FRUKTANSVÄRD klåda i man och svans. Klådan har troligen funnits där sedan April, man...
Svar
2
· Visningar
697
S
Hästvård ...som ser ut som en gigantisk geting? Såg att det satt en nästan hamster stor sådan på min häst rygg idag och hon blev alldelles ifrån...
Svar
9
· Visningar
4 149
Senast: Prosit
·
M
Hästvård Ja, jag är tråkig idag, fler hovfrågor :smirk: Jag har testat både easybootsen och mac pro till nordisen, men hon "kliver" av dem med en...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Moniq
·
S
Hästvård En kompis till mig hennes häst åkt epå foderstrupsförstoppning,hon höll på att stryka med två timmar höll d på att få loss stoppet.Hon...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: AtletShipping
·
S
Hästvård Japp, det har min häst fått. Jag tror aldrig att jag sett någon stråle i hoven som ser ut som hennes. Den är ganska hård och...
Svar
7
· Visningar
4 832
T
Hästvård vet att detta har varit uppe förr..men hittar inte inläggen... min kära häst har börjag gnugga sig i svansen...blir såå fult.. vad ska...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Korven
·
Hästvård Igår hopptränade jag min häst och han gick som en klocka. Sedan när jag skrittade av honom blev han plötsligt jättehalt. Vi ledde in...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: Inna
·
C
Hästvård Min travare har alltid varit lite sne här å där, jag har börjat ändra lite för att försöka få det att bli bättre. Men nu hade jag en ny...
Svar
4
· Visningar
650
Senast: Cecely
·
E
Hästvård Vad innebär det att en häst har torra senor? Detta skulle vara förklaringen till upprepade "mysterie-hältor". Jag har aldrig hört...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: anhe
·
Hästvård Min lilla pålle har skadat sig :( Antagligen har de bråkat i hagen för vänster framsko var tappad, flera småsår mm när jag kom till...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: turbofling
·
Hästvård någon som har erfarenhet om sköldkörtel problem ,-under funktion . behandling?
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: FT_ryttare
·
Hästvård Är det någon som har (läst) boken Hästens konvalescens? Är den bra? Vilka kapitel innehåller den?
Svar
1
· Visningar
822
·
N
Hästvård på sin häst? Jag funderar på att skicka efter men funkar det? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: skjootan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka