Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård För någon månad sen klippte jag manen på min häst, blev olika längd på båda sidorna (inte så fint) Nu har den växt ut igen och jag ska...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: pialotta
·
S
Hästvård Jag vet inte vart jag ska sätta in detta inlägg men jag tror att det passar bra här, om ingen har ngt emot det.. :P hittade inget annat...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Sandra S
·
S
Hästvård Är det naturligt eller ska jag bli orolig?
Svar
13
· Visningar
7 350
Senast: Sveipur
·
Z
Hästvård Någon här som låter sina hästar gå barfota? Har funderat fram och tillbaka på detta, fördelar och nackdelar... Om man är aktiv med...
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag har varit inne på en tråd på foder där det diskuterats hur stor risken för botulism är vid olika TS. Det första påståendet som kom...
Svar
1
· Visningar
761
N
Hästvård Vi har fått in en häst i stallet som visat sig vara krubbitare... Vad kan hända när han kommer in på stall? Hur reagerar andra hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 640
Senast: Krokodilen
·
Hästvård Idag blev jag rådd av veterinär att sko min häst med ringskor fram efter diagnosen hovledsinflammation. Någon här som har ngn erfarenhet...
Svar
19
· Visningar
9 823
Senast: Krokodilen
·
Hästvård Min ena häst har otroligt kass kvallité på hovarna. Speciellt nu efter den blöta sommaren. Hovslagaren sliter sitt hår varje gång jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 195
Senast: megalodon
·
H
Hästvård Hur ser ni på stressiga, heta och nerviga hästar/ ponnyer? Typ hästar/ ponnyer som kräver mycket arbete? :confused: Om ni ser en annons...
Svar
14
· Visningar
1 290
Senast: horsedream
·
M
Hästvård Är det någon som varit med om något liknande. Våran ponny fick för några dagar sen en bula strax bakom ena ögat nedanför örat. Han är...
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: sissu
·
Hästvård Nån som har ett förslag på en bra ryktborste för ca 150-200 spänn? Den från H**ks "Natural Hair Body Brush" eller vad den nu heter, hur...
Svar
6
· Visningar
1 729
Senast: sanwan
·
M
Hästvård Jag har hört att hästar inte ska gå i en hage där det gått får. Stämmer det? Ifall det stämmer Hur länge måste hagen isåfall ''vila''...
2
Svar
20
· Visningar
1 316
Hästvård Eftersom jag för första gången ska ha min häst på lösdrift och har lite allmänna funderingar om detta, så undrar jag om det finns någon...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: phoenix
·
Hästvård Vad kostar spattröntgen och hur många plåtar brukar man ta? Tacksam för snabba svar!
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Vad tycker ni om folk som vill spara in på skoningar? Vänta med att sko till 8:e veckan istället för 6:e veckan fast hästen verkligen...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Guatemala
·
K
Hästvård Brukar ni klippa öronhåret på era hästar ? Om ja, varför ? om nej, varför inte ? /Koko_
2
Svar
39
· Visningar
3 333
Senast: northang
·
A
Hästvård Ska ev köpa islänning och den som vi tittat på har sommareksem som behandlas med laser. Någon som vet mer om det här med lasern, hur det...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: tabac
·
Hästvård I stallet är det nu dags för en ny omgång Cydektin, det var 12 veckor sedan sist. Men jag är rädd att det kommer att krånglas till det i...
Svar
6
· Visningar
1 054
U
Hästvård Hej på er! Är det någon som har någon vidare erfarenhet av ehrlicia infektioner hos häst? Har nu behandlat min vallack för andra...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: majja22
·
Hästvård Lite blandade frågor ang, hästens dagliga skötsel. Svara gärna varför/varför inte. 1. Ryktar (inte bara borsta av) du varje dag...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat