Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Skall börja grundvaccinera mot boutolism men undrar vilka intervaller de 3 sprutorna ges i. Är det någon som vet?
Svar
1
· Visningar
656
Senast: artchie_1997
·
C
Hästvård Min häst belv halt för ca 3 veckor sedan, eftersom jag trodde att det var hovslagarn som gjort fel så har jag ännu inte tat ut en vet...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Cecely
·
Hästvård Hej! Min åring trampar sig på ballarna har jag upptäckt och såren ser lite otäcka ut eftersom hon går i en hage där det bara finns...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Novelette
·
Hästvård I förrgår började jag tillskottsfodra Novan med silage eftersom betet börjar bli lite välknapert. Silaget har en TS halt på 65% och...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: Millz
·
G
Hästvård Min lilla dam har en viss förmåga att dundra på grejjer i hagen när hon får "tupp juck", och även sparka sig själv. och jo hon har gjort...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Guatemala
·
U
Hästvård Hur mkt kostar det att ha häst egentligen... visst fattar jag att det är olika från häst till häst och vad man har hästen till.. Men...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: taccotad
·
D
Hästvård I torsdags när jag tog in min lilla häst så såg jag att hon hade fått några konstiga knölar på höger lår(mot svansen till) och jag...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Daun
·
Hästvård Har vid ett par tillfällen märkt att min häst blir väldigt anfådd och flåsig utan egentlig anledning. Det kan vara om man skrittar ute...
Svar
6
· Visningar
3 276
Senast: Fiffi1
·
Hästvård Jag läste i en tidigare tråd att någon ansåg tt det kunde göra mer skada än nytta att spruta kotorna. Vad är faran med att spruta?
Svar
12
· Visningar
1 990
Hästvård Hur är en sådan häst? Symptom? Om en häst är väldigt känslig för damm och behöver vattnat hö och kraftfoder, vad kallar man den då...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: superbusan
·
J
Hästvård Undrar härmed hur gympadojor till häst fungerar?Var i en Hööks affär och tittade på deras och blev osäker så köpte aldrig några.Fungerar...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Albatross
·
Hästvård I måndags, förra veckan, red jag ett vanligt träningspass för min tränare. Jag värmde upp hästen i alla tre gångarter och märkte inte...
Svar
6
· Visningar
2 224
Senast: peperoni2
·
E
Hästvård Jag har ett litet sto här hemma som kliar sig otroligt mkt. Hon hittade en tistel som hon stodoch kliade sig med undermagen. Och hon...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: QQQ
·
Hästvård Ska ev. Kolla på en häst som har haft kotledsinflammation men är nu bra från det. Han har även haft någon skada på bakknäet, pappa (som...
Svar
8
· Visningar
2 676
Senast: Ulrica
·
S
Hästvård Hur vanligt är det att islandshästar får fång? :confused:
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Boj
·
Hästvård Min medryttarhäst (en varmblodstravare) har fått ett problem. Det verkar främst bero på att det kliar på ahns mule.. Jag ska berätta det...
2
Svar
25
· Visningar
6 536
Senast: Cattis_E
·
M
Hästvård Manen på min häst är lång och fin, men en bit framför manken är den väldigt avskavd så det blir ett stort "hål" där i manen. Vad kan det...
Svar
7
· Visningar
1 959
Senast: Magdala
·
S
Hästvård hur vanligt är det egentligen? Har ni märkt av att specifika individer är speciellt känsliga och får det för minsta småsår? Brukar ni...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Lindaslycka
·
A
Hästvård Är det nån som vet om hästar kommer i klimakteriet (blir steril)? I så fall, när händer det?
Svar
15
· Visningar
3 255
Senast: Ardnas
·
Hästvård Hej! Min systers valack har börjat göra något konstigt med tungan. Han sträcker ut den så långt det går och sedan stänger han munnen...
Svar
1
· Visningar
1 281
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025