Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård har ett vbl sto på 6 år som vilat nu när hon varit dräktig och innan jag köpte henne så var hon i full tävlingskonditon, alltså för lite...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: zilla
·
A
Hästvård Upptäckte idag på min medryttarhäst att han(valack) fått konstiga sår bakom skapet (där hans kära ägodelar en gång varit). På skinnet...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: zilla
·
Hästvård är det väl ganska vanligt med såna där gummimattor som bädd i boxar....är det egentligen så bra? Det ser ju mysigt ut på reklambilderna...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: anhe
·
Hästvård Ridskolans senast inköp, som stått på ridskolan kanske ca 2 veckor nu måste det vara något fel på. Hästen kan inte må bra! I hagen när...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Zolimita
·
D
Hästvård Hur ser man om en häst har Kvarka? ............... Donald duck
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Donald_Duck
·
P
Hästvård På två dagar så har tre hästar i stallet blivit akut dåliga. Först min som ramlade av okänd anledning, samma kväll fick min lillhingst...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: marieka
·
J
Hästvård suck min pålla(foderhäst från ett ridläger) hade tydligen ringorm i sommras( alla hästarna på ridlägret skall ha haft det) jag vet...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Mimmi22
·
Hästvård Upptäckte idag att en utav ridskolehästarna, den mista på stora ridskolan - vårat gotlandsruss, hade jätte mkt mjäll i manen! Tvättade...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Björk
·
M
Hästvård Jag undrar varför min ponny, en 3-årig D-ponny, har fått en galla på sitt ena framben. :confused: Den sitter på insidan ena frambenet...
Svar
7
· Visningar
1 151
P
Hästvård Hästskrälle skrämde mig ordentligt imorse. Han stog i stallgången, jag hade sadlat och skulle till att tränsa honom. Flyttade undan...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Corax
·
Hästvård Undrar om ni har någon erfarenhet av hästar som reagerat på något avmaskningsmedel? I mitt fall har jag fått en liten stackare till...
Svar
6
· Visningar
1 592
Senast: gylle
·
N
Hästvård vad kostar en kastrering på en hingst o när gör man det...ska sälja min lilla hingst när han är 6 månader... ska jag kastrera han...
Svar
9
· Visningar
1 150
N
Hästvård Hej alla glada, en fråga som jag hoppas ni kan hjäpa mig med. Avmaskning e lite klurigt tycker jag så ... om jag avmaskade mina hästar...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: pinky
·
Hästvård Mina hästar är avmaskade med Cydestin för ca 12 v. sedan, så det är dags att maska igen nu. Men så har jag fått inhyrda hästar i stallet...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Magdalena
·
Hästvård Vet ni hur det är med att ge Butta till sto som har föl som diar? Ett sto i stallet får Butta och hon har ett föl som diar. Ägaren...
Svar
3
· Visningar
1 611
Senast: knyttet
·
D
Hästvård Hur behandla och hur länge brukar det ta att läka?
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: caballus
·
Hästvård Min häst har fått något svart klet i "öronluddet". Det är samma konsistens som blött stöv. Det är inte lera eftersom det inte torkar...
Svar
8
· Visningar
2 537
Senast: Sussie918
·
D
Hästvård Hästen skoddes av en ny hovslagare i torsdags förra veckan. Han är en vältränad o i full kondition arab och mig veterligen frisk...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Desert_Wind
·
M
Hästvård Frågor till avmaskningsgudarna ;) I höstas fick tjejerna en helt ny hage, och avmaskades som vanligt. Nu i sommar har dom oxå fått en...
Svar
5
· Visningar
822
·
Hästvård Jag har tagit hem min häst från betet nu. Det är 6 veckor sedan jag avmaskade henne med Ivomec. Skulle jag avmaskat henne nu när hon...
Svar
4
· Visningar
766
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka