Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ser ut som en spark,hon fick den för ca två veckor sedan.Det är ganska ytligt,men har blivit värre.Som om hon fått spark på samma ställe...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Francess
·
Hästvård Jag tog av min häst bakskorna för 14 dag sedan pga att hovarna var så trasiga så jag ville se om de kan bli bättre utan skor på nu när...
Svar
12
· Visningar
3 469
Senast: Spirelli
·
Hästvård Idag red jag min gala sköthäst och han har blicit väldigt flåsig, red honom precis när lektionerna började för 3 veckor sen och då vart...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: jerseyko
·
T
Hästvård Vi ska renovera ett gammalt stall och funderar på golvbeläggningen. Har alla stall idag betonggolv? Finns det någon härinne som har trä...
Svar
11
· Visningar
2 467
Senast: tazza
·
E
Hästvård Min shettis har haft ganska så lagom tjock päls hela sommaren. Men nu sista veckorna i Augsti så har han fällt av nästan all sin...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: Elwis_86
·
J
Hästvård Jag har problem med mitt stos päls, hon har alltid så länge jag har ägt henne haft VÄLDIGT fin plank päls tunn på vintern och alltid...
Svar
7
· Visningar
2 133
Senast: julia_v
·
E
Hästvård Min ettåring har fått nån knepig knöl vid höftbensknölen. Längst upp mitt på virvlen, om man säger så. Knölen är mjuk, stor som en...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: gylle
·
Hästvård Jag gjorde min sista avmaskning precis i slutet av augusti. Jag har då avmaskat mina hästar (4 st som går på ett ca 4,5 ha stort året om...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Magdalena
·
Hästvård Om man har två likvärdiga hästar att välja på. Den ena fux och kommer förbli fux den andra skimmel, troligtvis avblekbar, ingen är...
Svar
15
· Visningar
4 988
Senast: Juzzzen
·
J
Hästvård Ponnyn jag rider för tillfället fick i förra veckan en ny hagkompis. Allt verkade gå bra men i söndags upptäckte jag att den stackars...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Gisburne
·
Hästvård Beror det på att de rör sig mer, eller...? Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
955
Senast: skjona
·
Hästvård Till vintern ska Novan stå i ett kallstall som har trägolv. Jag funderar nu på vilken typ av strö som är det vettigaste att välja och...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: mårran
·
Hästvård Så har kusen gjort det igen. Återbesök av veterinären idag, och det ben han var halt på sist var helt bra. Däremot hade han hastigt och...
Svar
4
· Visningar
1 483
Senast: missan
·
J
Hästvård Min lilla arab på 3 år e jag lite orolig över. Han har varit vanvårdad av en annan ägare. Men nu bor han på ett bra ställe. Men en sak...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: _jennie_
·
B
Hästvård Har min häst utlånad o såg nu efter att hon varit barfota hela sommaren att hon knappt kunde gå, va väldigt öm o ville inte gå alls...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Brutta
·
J
Hästvård Halloj, Vi har en häst som vi behandlat mot strålröta ganska långtid ca 6 månader, först testade vi något som hovslagaren...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: zilla
·
R
Hästvård Hej! jag undrar ifall det är någon som har en fånghäst som bara får äta hö i framtiden och skulle vilja ha en kompis till den som hade...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: arabia
·
Hästvård Min pålles hovar rasar typ isär,torra och tråkiga.Vad kan man ge eller göra åt saken.Alla svar och funderingar motages tacksamt.
2
Svar
37
· Visningar
5 240
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Har ett 3 månaders föl som har börjat att hosta för någon vecka sedan. Hostar i princip varenda morgon då vi tar ut dom, men bara då jag...
Svar
7
· Visningar
1 031
Hästvård Nu har hästen vilat i 8 dagar pga först en svullnad på utsidan på vb (se tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka