Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är hästen skadad IGEN. :( Eller ja, skadad och skadad, i fredags såg jag en böld eller vad man ska kalla det på senan på vänster...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Guatemala
·
O
Hästvård Har en ponny som börjar att klia sig i slutet av varje sommar. Då ryker manen, men inget kli på svansen. Hon går med eksemtäcke. Det...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: piggy
·
J
Hästvård Hejsan! Jag skall avmaska min häst. Jag bara undrar om man kan ge en för hög dos? Mkt tacksam för svar! /Niggi -------------...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: jenred
·
N
Hästvård Har en häst som vart halt i 1 år på alla fyra benen ca 3 grader. Vi har vart in på klinik ett antal gånger och fått diverse behandlingar...
2
Svar
21
· Visningar
1 721
Senast: Ulrica
·
P
Hästvård Jag har en 9-årig vallack som tränar/tävlar msv dressyr. han har tävlat hela vårsäsongen o gått bra(placeringar). i juli fick han vila/...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: pinky
·
Hästvård Igår tog jag hand om en kompis häst (och min egen hästs stallkamrat). När jag skulle lägga på henne täcket la jag vid ett tillfälle...
Svar
9
· Visningar
2 609
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Nu kommer ännu en Avmasknings-fråga :angel: Jag har avmaskat min häst på bete först och sedan 8 veckor senare ( sista gången var...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: Magdalena
·
Hästvård Har upptäckt det mest märkliga jag varit med om. 2 av våra 3 hästar som går i en hage tillsammans har båda samma hovproblem. Deras...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: emindy
·
I
Hästvård Ser sadelknutorna ut så här, de ni har sett alltså eller finns andra varainter...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: Robin1
·
Hästvård Funderar starkt på att börja med torv till min häst. Hon har så lätt för att få mugg och alla säger att spån är förödande då och att det...
Svar
3
· Visningar
669
·
F
Hästvård Skulle behöva några kloka råd/erfarenheter. Betäckte mitt sto för tre månader sedan. När hon kom tillbaka från stureiet blev hon snuvig...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Francess
·
Hästvård Det finns ju olika sätt att ta hand om hästens ben efter hoppning te x. med kyllera (med eller utan bandage), liniment (med eller utan...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Boop
·
M
Hästvård Vi har avmaskat med Noromectin 2 gånger i vår och sommar med 8 veckors mellanrum. Den 20 september är det dags igen. Veterinären sa att...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Magdalena
·
U
Hästvård Jag har nu tagit BESLUTET. Jag skall låta min gamla häst få somna in. Han har haft ehrlicia som inte vill ge med sig samt världens...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Fiffi1
·
C
Hästvård Ååh nu har min pålle kommit in i vinterhagen, där har han oxå hittat träd med massa kåda! Det är fullt på hela hans hals, och han är...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: Dimmalimm
·
Hästvård Är det katastrof eller kan man ta igen den? Köpte hästen i dec 03 skulle ha vac i maj. men missade det. (fast päronen säger att vi...
Svar
2
· Visningar
702
·
Hästvård Jag skulle tycka det var väldigt intressant att få höra era erfarenheter av hästmassörer. Ska själv utbilda mig till det, så jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: miss_kala
·
M
Hästvård Jag är nyfiken på kunskaper och erfarenheter av vävande och/eller luftsnappande hästar. Teorier om orsaker, hur det påverkar hästen, hur...
Svar
7
· Visningar
1 753
Senast: phoenix
·
Hästvård Om man vaccinerar ca en månad tidigare det är väl inget som gör saken sämre eller? Ska eventuellt ta ut veterinär för kontroll av...
Svar
2
· Visningar
522
Hästvård Kvarka sägs ju vara här och var i landet nu. Finns det någon internetsida där man se vart denna sjukdom härjar någonstans? Har hört...
Svar
13
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka