Avlivning utan orsak

Sv: Avlivning utan orsak

Min ponny hade "reumatism". Detta märktes inte förrän vi skulle sälja honom och gjorde veterinärbesiktning. När vet gjorde böjprov kunde han knappt gå men annars märktes inget. Han var på röntgen och vet. kollade allt mellan himel och gjord. De kom fram till att vissa hästar reagerar enbart vid böjprov. Vi sålde honom utan att han gått igenom besiktning. De red honom och var ute och tävlade ett par månader tills han en dag inte tänkte hoppa över huvud taget. Åter igen togs vet ut som inte kunde hitta något fel. Efter vila ett par månader sattes han igång. Vet var ute igen och konstaterade något som liknar reumatism på människor. Han blev allt sämre och fick somna in.

Sv: Avlivning utan orsak

Har du testat honom för borrelia/ehrliciha? Prova det också innan du gör något annat. Många oförklarbara fenomen har fått sin förklaring här. Hoppas din lilla pålle blir bra!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 363
Senast: Sesca
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka