Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Snälla, kan nån förklara... En hästägare jag känner påstår att hennes häst blir dålig i magen av att vara ute när det är kallt, dvs ute...
Svar
16
· Visningar
3 804
Senast: arabia
·
S
Hästvård Behöver hjälp om hur man fixar till dåliga hovar(kvalite) Pållen jag rider har under åren haft VÄLDIGT många tappskor och det har nu...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: Korven
·
T
Hästvård :confused: Vad händer efter medicinering? Skor? Barfota? ALLA Hovslagare och Vet. säger olika. Någon med erfarenhet av fånghäst.
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: Cilva
·
C
Hästvård Har fått hem en häst nu som har vårtliknande utslag på ena sidan av huvudet/ansiktet. mest runt mulsidan och upp mot ögat. Vårtplitorna...
Svar
5
· Visningar
2 110
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Har sedan något år tillbaka problem med ökade hålväggar på alla mina shettisar. Jag undrar om det är någon som haft liknande problem och...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: armada
·
I
Hästvård Min ponny har redan börjat få tjock päls på halsen. :( och svettas väldigt mkt när hon rids. När ska man raka första gången på...
Svar
7
· Visningar
1 310
Senast: Moniq
·
L
Hästvård På söndag flyttar pållan från betet till ett nytt stall , Dom andra hästarna i hagen ska gå kvar ett tag till. Men frågan är då ...
Svar
9
· Visningar
844
Senast: Liten_men_tuff
·
M
Hästvård Min häst har varit halt i nästan 3 månader (se tidigare inlägg), veterinärer har undersökt honom flera gånger men inte funnit orsaken...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Fager
·
Hästvård Har köpt ett par BoT paddar. Hur länge ska man ha dom på i början? När kan man ha dom hela natten? Jag har letat på hemsidan men där...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: Pieces_
·
B
Hästvård Vad kostar det att grundvaccinera en häst??...svara fort! Det är så att min foderhästs ägare har slarvat bort vacc. papprena och jag...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: Liten_men_tuff
·
E
Hästvård Ni som har erfarenhet inom detta område, får gärna svara. Har en 3 åring som enligt veterinär har lätt patella bak. Detta ska...
Svar
9
· Visningar
2 712
Senast: Ysa
·
P
Hästvård hej! Någon som kan hjälpa mig att hitta hjälp till min islänning? ett sto som är imp från island och som just nu håller på att klia...
Svar
6
· Visningar
1 932
Senast: Kongur
·
A
Hästvård hej,min ett åring har fått mugg på båda bak,hon är annars guda snäll att pyssla med,men har nu antagligen mkt ont av detta,så jag får ej...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: tabac
·
Hästvård Så nu har jag lite frågor. Jag har läst gamla trådar men hittar inget om karens för tävling!? Om jag förstår saken rätt så smittar det...
Svar
19
· Visningar
4 784
Senast: tabac
·
N
Hästvård Min häst fick sin första spruta igår och jag undrar hur intervallerna ligger på botulismsprutorna (3st) ngn som vet?? :confused...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: Nickan
·
Hästvård Jag vet att det har pratats en hel del om barfotagång på detta forum tidigare. Vad jag har funnit så det en spridd skara av människor...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Borkan
·
S
Hästvård Min ena valack har en grå beläggning på snoppen som luktar vidrigt illa. Ingen av de andra valackarna vi har, har haft detta. Har...
Svar
12
· Visningar
3 460
Senast: domino
·
I
Hästvård Avmaskar ni mot styngflugan i sept trots att ni tex har ett pyrantelår eller väntar ni till ett ivermectinår kommer. (Om inga symtom...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Nickan
·
E
Hästvård Är det bra att massera och stretcha hästen när han/hon börjar bli äldre? Tänkte på blodcirkulation, ev stelhet osv. Vad finns det för...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Jagga
·
Hästvård Någon som hört det uttrycket och som kan berätta för mig vad det innebär? Hörde det av en veterinär som sa så om en flugskimmel och som...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka