Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur lurar ni i dem butta? Förra gången fick pållan butta i betfor och det gick alldeles utmärkt. Nu gav jag henne i hennes vanliga...
2
Svar
29
· Visningar
2 329
Senast: Lavinia
·
Hästvård Brukar ni ha samma bädd hela vintern eller gör ni en ny efter halva?
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Jossan
·
Hästvård Min islandshäst har fått sprickor ovanför hovarna (tror att området heter ballarna?) på alla benen. Det blöder inte, är inte infekterat...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: stally
·
S
Hästvård När brukar ni klippa era hästar? Min fäller för fullt och sätter päls, trots att vi har 20 grader på dagarna. Men det känns lite tidigt...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Robin1
·
A
Hästvård Vad är bäst? om jag skulle skaffa en häst skulle jag skaffa en med bra hovar, en som kan gå barfota, det tycker jag är bättre, men vad...
2
Svar
20
· Visningar
1 593
Senast: milly
·
Hästvård Vad använder ni som har häster med luft vägs problem? Vilket funkar bäst; torv eller spån? Och har ni era hästar i ute boxar eller i...
Svar
9
· Visningar
2 291
Senast: Magica
·
Hästvård Höll på att mocka min hästs box då stallägarn kommer in och pratar. Så frågar hon varför jag vänder upp allt, för han får ju ingen bädd...
2
Svar
21
· Visningar
2 507
Senast: Acka
·
N
Hästvård Jag skulle vilja veta hur ni hade gjort... Min häst (21 år, vbl) har bara stått i 2 år pga sjukdom hos mej. Nu är jag så pass bra att vi...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Nenna
·
Hästvård Pållen har liksom en vass kant i skelettet på ena framknäet, den kan rundas av men förstås inte försvinna helt. Man vet inte om hästen...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Trilla
·
P
Hästvård Vår häst har fått diagnosen bihåleinflammation efter att ha blivit röntgad på ATG klinik. Han är nu satt på penicillin, hjälper inte det...
Svar
3
· Visningar
1 472
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Jag vet att det här är dumt, men... När jag köpte min häst var hon grundvaccinerad mot hästinfluensa och stelkramp. Förrförra året...
Svar
18
· Visningar
1 359
Senast: Francess
·
Hästvård När man mockar åt Humlan så luktar det så mycket amoniak att man blir tårögd.. :cry: Har för mig någon tidigare tipsat om något som...
2
Svar
33
· Visningar
9 286
B
Hästvård Satt ute i hagen igår efter jag hade gett hästarna morgonhö och fick mig en skum upptäckt,kompisen storhäst skummande massor ur munnen...
Svar
6
· Visningar
8 082
Senast: Immer
·
S
Hästvård Vill bara höra om det är alldeles för sent att avmaska mot styngflugan den 1 november. Då har det nämligen gått 90 dagar sedan jag...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: snofflan
·
Hästvård Min lilla ettåring är förkyld... Det rinner gult snor ur näsan på henne och hon hostar. Snorig har hon varit lite då och då men det...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Corax
·
K
Hästvård Någon som råkat ut för det på sin häst? Vart kommer det ifrån, är det farligt och hur botar man det? Finns det en smittorisk? Några...
Svar
4
· Visningar
4 944
Senast: Krukväxt
·
F
Hästvård Någon som vet om det funkar och hur lång tid tog det i så fall. Någon som vet var man kan köpa det i stockholmstrakten och vad det kostar?
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: suisyola
·
L
Hästvård Någon som har koll på vad en spånbal kostar på tex. granngården? Och hur mkt de räcker till? Hästens box är ca 3*3,5 m...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: Mynta2
·
Hästvård Går detta? Vill väldigt gärna att min valack ska ha längre man (ångrar att jag ryckte den förra sommarn) och undrar om någon vet om man...
Svar
5
· Visningar
1 186
Hästvård Mitt ena arabsto fick fång i våras (24/5) fick då behandling med Finadyne bla. och blev bra ganska fort. Har sedan midsommarveckan gått...
2
Svar
36
· Visningar
2 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka