Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård *Varmskoning Bättre eller lika bra som kallskoning? *Sidokappor(två) istället för tåkappa,hindrar hovens naturliga arbete? *Boots...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min lilla fölis har lyckats göra något med ögat. Gav dom em hö i hagen vid 16.30, då var allt som vanligt. Men då jag skulle ta in dom...
Svar
6
· Visningar
1 548
Svar
2
· Visningar
936
Hästvård Min valack har de senaste dagarna inte vart helt hundra fräsch i sitt rörelsemönster. Det började när han kom fel på ett hinder för en...
Svar
3
· Visningar
766
Hästvård Min häst har fått typ skorpor på benen (inte i karlederna utan på insidan och utsidan av "smalbenen") som ser lite småkonstiga ut. Det...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: mirage
·
I
Hästvård Är det egentligen någon större idé att avmaska hästar som går på samma "lilla" gräsplätt jämt? De borde ju bara smittas om så fort de...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: ang
·
B
Hästvård Min älskling har varit dräktig i 19 veckor nu! :love: (Räknar man veckor el dagar?!) :D Jag tycker mig kunna se att det börjar bli...
Svar
2
· Visningar
798
J
Hästvård Kan hästar bli stickelhåriga av någon näringsbrist? Har hört att det kan hända (via en amerikansk sida som hade "räddat" ett...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 538
Senast: domino
·
S
Hästvård Hur lång tar det innan dom igentligen får bort hingsthormonerna? Vissa säger 1 månad, vissa har sagt upp till max 3 månader. Vad har...
Svar
7
· Visningar
1 243
Senast: Arabizar
·
S
Hästvård Ena pållen har alltid varit lite "fisig", men i sommar har han till och från varit lös i magen. Mer när vi varit ute och jobbat rejält...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: milly
·
Hästvård Ja,precis ,när husse går ned till stallet och ska morgon fodra ,hör han världens brak innefrån stallet och när han kommer in så står...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Trilla
·
S
Hästvård Hej!! Är det någon som har tips på vad man kan göra för projektarbete på gymnasiet 100 poäng?? :confused: Självklart vill jag...
Svar
7
· Visningar
1 535
Senast: pimy
·
Hästvård Nej, hästen tycker inte att han behöver täcke och inte fryser han heller (trots att de går ute dygnet runt och vädret är som det är...)...
Svar
6
· Visningar
904
G
Hästvård Min shettis har huxflux fått gula små ägg(?) i pälsen. De sitter främst på frambenen och på bogen, ca mitt på pälsstråna. Han har redan...
Svar
12
· Visningar
2 198
M
Hästvård Min dotter har ett otroligt tunnhudat litet sto, nätt hbl, ser mer ut som fbl. Nu har hon små knottror/knölar på sadelstaden, känns som...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: Borkan
·
S
Hästvård Hejsan! Jag har en sköthäst som har kronisk bronkit. Vet inget om den sjukdomen förutom att det påverkar luftvägarna. Skulle väldigt...
Svar
7
· Visningar
3 740
Senast: Snobben
·
Z
Hästvård Jag har lite frågor angående vaccination. Hästen i fråga är grundvaccinerad mot hästinfluensa 2001. Är även grundvaccinerad mot...
Svar
13
· Visningar
887
Senast: domino
·
Hästvård Näe.. det kan det inte vara eftersom hon inte är med föl.... Märke det för ca ½ år sen när jag skulle göra rent runtom juvret och "dra...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Sweet
·
S
Hästvård Nyfiken på symptom vi fästingsjukdomar, borrelia och ehrlicia.
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Boj
·
A
Hästvård Hur länge varar en sån? Vad är egentligen botulsim, vad är symptomen och går det att bota?
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka