Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård den diagnosen fick vår shettis igår på djursjukhuset. :cry: Det känns verkligen inget vidare. Nu vet jag i princip ingenting om detta...
Svar
5
· Visningar
998
Hästvård Eftersom nätterna har börjat bli kalla, blåsiga och inte sällan regniga har jag börjat fundera på att täcka min arabpojke som väldigt...
Svar
6
· Visningar
802
Senast: Gabriol
·
N
Hästvård Hur har ni blivit tillsagda att göra av veterinären? Va 100 år sedan min (nåja ett par år sedan ;) ) pålla hade det och då skulle...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
M
Hästvård Har skrivit tidigare om min dotters pålla, ett tunt hblsto i ponnyformat. Hon har små knutor på sadelstaden, och jag har fått flera tips...
Svar
3
· Visningar
1 743
Senast: ankans
·
Hästvård Hej! Min häst fick ett ganska otäckt balltramp av en annan häst för tre veckor sedan som resulterade i ett stort öppet sår och en...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Sophia
·
K
Hästvård När är sista datum för att ha hästarna ute dygnet runt utan vindskydd/ligghall? Är det lag på att hästen ska få hovarna omskötta av...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
·
A
Hästvård Jag fick höra något skrämmande höromdagen, och tänkte höra om det var någon som hört något liknande. En person talade om för mig att...
2
Svar
27
· Visningar
3 380
Senast: Björk
·
A
Hästvård Min shetts med njurproblem har blivit dålig i magen. Avföringen är inte helt lös, men det rinner vätska efter så han är kladdig på rumpa...
Svar
4
· Visningar
671
·
C
Hästvård Veterinären rekommenderade att linda hästens högra ben, eftersom han troligt vist fått en vrickning. Har för mig att man även bör...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: ako
·
Hästvård Hur brukar ni göra efter vaccination?Får hästarna vila helt några dagar eller motionerar ni dom lätt?Eller gör ni på ngt helt annat sätt?
Svar
6
· Visningar
771
Senast: suisyola
·
R
Hästvård Är det någon som vet hur mycket det kostar att ta bort dom??
Svar
5
· Visningar
1 243
N
Hästvård hitta lite små ruvor på min häst en dag i karlederna o tvätta rent nästa gång jag tittar är det värre och ovanför kotan fanns det massa...
Svar
6
· Visningar
1 988
Senast: jemeni
·
S
Hästvård vad skall jag göra med min nordsvenska unghäst? När hennes hov växer växer den snett, vilket leder till att hela benet blir skevt. vi...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: pimy
·
S
Hästvård Förut hade jag ett kallblodstravare, han hade jag aldrig täcke på, det fanns inte en chans att han skulle bli blöt igenom pälsen av snö...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Sablar22
·
Hästvård Hör så många olika teser om när sista maskningen ska ske. Enligt en av böckerna jag har ska styngflugan maskas i november (om man nu...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: Fredag
·
K
Hästvård Har ett fyraårigt kallblod som jag försökt ha barfota så länge det gick. Han har alltid velat undvika grusvägar och sökt sig till...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Catinca
·
Hästvård Har upptäckt två knölar på min häst ca 5 cm nedanför manken. en knöl på vardera sida. ungefär lika stor som ett plommon. antar att det...
Svar
5
· Visningar
1 087
T
Hästvård jag hade planerat att klippa min häst nu till vintern, trots att det går ute dygnet runt(de fick komma in igår kväll) har han inte satt...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Tomaten
·
M
Hästvård Ponnyn har bärrandsröta, inte så mycket och hovslagaren karvar, men jag undrar hur smittningen går till. Är det bara genom marken eller...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: malumbub
·
Hästvård Kan ni ge bra tipps på bra avmasknings preparat Bandmask blodmask Det skall finnas kombi preparat
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Mynta2
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka