Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hej ! idag när jag mockade åt min häst så var spånet rött på vissa ställen där hon kissat. Var det blod eller kan det bli så om...
Svar
9
· Visningar
6 419
Senast: dancis
·
M
Hästvård Skrev i en tidigare tråd att två av våra hästar var hängiga. Har nu tagit blodprov på dem och "den tröttaste" hade ett onormalt lågt...
Svar
4
· Visningar
8 423
Senast: md5krist
·
S
Hästvård Hej!! Jag undrar hur det funkar när man bremsar en häst? Varför blir dom "lugna"? Kan det bara farligt? Visst ska mn massera mulen...
2
Svar
24
· Visningar
11 594
Senast: ylvali2
·
F
Hästvård jag står i valet och kvalet angående att kastrera en nyinköpt hingst då han är mycket hingstig, då han är nio år så är jag medveten om...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Är det bättre för en häst som har en rejäl päls (för såhär års iaf) att gå UTAN täcke även vid REGNIGA,blåsiga höstnätter eller är det...
Svar
16
· Visningar
1 059
Senast: milly
·
S
Hästvård Grrr, idag så fick vi i stallet en mindre glad nyhet. Det blir ingen mer på, resp avtagning av täcken i vinter. De som sköter stallet...
2
Svar
21
· Visningar
2 526
Hästvård Min häst har blivit halt bak. Jag hittar ingen svulnad, ömhet eller värme. Hon är väldigt stel i hela bakpartiet och det ser ut som hon...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: Stallkatten
·
C
Hästvård Om en hov blir naturligt sliten så kan de väl inte bli fel eller? allså. de kan väl inte bli så där galet så de inte går att rätta till...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: stranger
·
Hästvård När vi avmaskat våra hästar har vi alltid bytt hage efter tre dygn,nu finns tyvärr ej den möjligheten så jag har tänkt mocka hagen så...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård Är det vedertaget att hästar bremsas så hårt att mulen får öppna sår? Finns några riktlinjer eller bestämmelser beträffande detta? :mad:
Svar
13
· Visningar
1 425
Senast: Lilla
·
Hästvård Om man har en häst som inte är vaccinerad hur går man då till väga om man ska göra det? När och hur ofta ska det göras?
Svar
4
· Visningar
735
Senast: lil-sis
·
T
Hästvård Jag har ett magnettäcke och ett BoT täcke men två hästar. Tänkte att dom får turas om med dessa täcken. Vad tror ni är bäst för att ge...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Tasja
·
F
Hästvård Jag beslutade mig för att "rädda" ett 10-årigt varmblossto jag hittade hos en hästhandlare nyligen. Stoet i fråga följde mig som en hund...
2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: FloJoSpin
·
Hästvård Är det 3 sprutor med en månads mellanrum? Behöver man ge fler sprutor sen, exempelvis 1 om året för att underhålla vaccinationen?
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Gabriol
·
Hästvård Min valack är nu inne på sin fjärde hovböld för sommaren. Har haft honom barfota sedan i höstas utan problem. Hovslagaren vet inte om...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 709
Hästvård Manen på min unga arab kille 3 år går av....Han hade jätte lång man när jag tog hand om honom i mars(då i väldigt dåligt...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: ankans
·
Hästvård Tycker ni att det fungerar på era hästar? Märker ni någon skillnad och i så fall vad?
Svar
8
· Visningar
3 256
Senast: Happimess
·
A
Hästvård min häst har fått hosta nu. finns det några bra örter eller bra tips för att fixa detta snabbt? brukar ni rida likadant som annars när...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Robin1
·
L
Hästvård min valack har väldigt lång svans men klipper ja den så ser de ju nästan ut som en ridhästsvans å de vill ja inte.. hur gör ni med era...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: solros
·
S
Hästvård Ska beställa brodd men har noll koll på vilken stl jag ska ta, visst är det väl 3/8"? Eller är det 5/16"? Tacksam för svar!
Svar
3
· Visningar
1 646
Senast: skumpan2000
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka