Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Ni med friska hästar som är fräscha i benen?
2
Svar
23
· Visningar
1 955
Senast: Huntress
·
Hästvård vad är det som fattas om hästen har dåligt läke kött? Mvh *vanlig smiley*
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Tom
·
E
Hästvård Hejsan! Jag tränar en häst åt en tjej men när jag har ridit i ca en halv timme "ibland mindre" så börjar den flåsa jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Piraja
·
Hästvård vet inte hur ja ska göra. vart vänder man sig? har en vbl-valack som är 13 år nu. han har problem med bakknäna, lätta uphakningar i...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Mynta2
·
U
Hästvård Jag har funderat hur länge som helst på detta om man ska sko hästen eller inte! Jag rider/har ridit hästar som är skodda och som inte...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
12 097
Senast: Mynta
·
Hästvård Hittade två "knölar" på min hästs ena bakben igår. De satt på sidorna mellan hoven och kotan eller vad man skall säga (vet inte vad...
Svar
17
· Visningar
1 464
S
Hästvård Hej! Skulle vilja ha svar på två frågor som jag har funderat över. Någon hästkunnig som kan hjälpa mig? Har ett shetlandssto på...
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: Shettisar
·
Hästvård Satt och "tittade" på V75 och nu kom det ett inslag med veterinär på Ultuna, Stig H och någon norsk tränare. De hade tydligen upptäckt...
Svar
3
· Visningar
2 112
Senast: Cabon
·
K
Hästvård Hade kiropraktorn på besök för ca en månad sedan. Han manipulerade henne i hals och nacke för att förbättra hennes frambensrörelser...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 872
Hästvård Mitt 5 mån.föl hostar är hon äter hösilage. Hon har inga förkylnings- symptom och hostar aldrig annars. Vårt hösilage är ganska torrt...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: 810110
·
F
Hästvård Jag har ett vbl sto på 12 år som har problem. Hon har en otroligt " snubblig gång" Kontrollerar bakbenen väldigt dåligt. Hon liksom...
Svar
5
· Visningar
778
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min häst fick knölar på ryggen för ca 2 månader sen, och trodde först att det var något slags bett eller nåt men dom har fortfarande...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: skjootan
·
T
Hästvård Min häst har fått så stora sporrar och jag undrar vad det kan bero på? Hon har haft lite rasp, men är nästan bra nu. Kan dom bli större...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård I tråd efter tråd här inne så ställs frågan "var ska jag vända mig, min häst är orytmisk, verkar ha ont, halt etc". Många svarar att dom...
2
Svar
30
· Visningar
2 363
A
Hästvård Föl kan ju ha lite olika benställningar när de föds och de flesta rättar till sig av sig själv eller av verkning. Hur är det med en...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: anhe
·
L
Hästvård Hejsan !!! Är det någon som har erfarenhet av hästar som har sammanväxta tornutskott ? Min häst har det i sadel läget och får helt...
Svar
7
· Visningar
3 220
Senast: majja22
·
Hästvård Ja, dessa hästar, antingen är det de ena, eller det andra. Nu är ena fröken svullen på/ i en has. Men jag kan faktiskt inte säga om det...
Svar
1
· Visningar
1 260
Senast: snofflan
·
Hästvård Igår invigde jag och pållen Old Mac´s, skorna passade perfekt och satt kvar t.o.m när vi gick i sugande lera. Men jag har två frågor...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: taccotad
·
L
Hästvård Jag har hört båda sakerna. A. Veterinär får avliva med bult. B. Veterinär får inte avliva med bult för att det inte är "deras jobb"...
2
Svar
38
· Visningar
2 967
N
Hästvård Hur stretchar man hästen efter ett påfrestande pass? Är det lätt att göra mer skada än nytta om man inte gör det på rätt sätt?
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka