Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hur binda upp svansen? Ska tävla i bruks och har rivit för många bollar med svansen :crazy: Kom på den eminenta iden att binda upp...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Tomaten
·
U
Hästvård Har en korsningsponny fjording/new forest som har börjat att snubbla väldigt mycket, särskilt i nerförsbackar. Vad kan detta bero på? :eek:
Svar
6
· Visningar
738
·
T
Hästvård Jag och en kompis hade en liten fundering, nu i dag runt ett gav ajg mina hästar avmaskning, enligt mig ska de inte ridas på ett dygn...
Svar
8
· Visningar
947
·
H
Hästvård Hur ser grundvaccinationen ut för stelkramp? Håller på att grundvaccinera min häst mot det och han har fått de två första sprutorna. Den...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Hästbiten
·
A
Hästvård tycker ni att det är fel att ha en häst ute året runt i utebox . på vintern står den med tre täcken och på våren & hösten står den med...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 023
E
Hästvård kom ut te stallet igår å såg att hästen min fått sig en spark på benet!! jättesvullet, hon vägrade nästan att trava och var väldigt...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Express_Pearl
·
F
Hästvård Min fjording har under de två senaste veckorna haft klick i bakbenen, det klickar när hon går. Jag har hört att det kan förekomma på...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Fiatuff
·
L
Hästvård Vi har 5 hästar i stallet som vi tänkte ta träckprover på, men jag fattar inte ngt av Vidilabs prislista. Är det: "Ägg av...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: lill_flesky
·
N
Hästvård Om en häst korsar frambenen när den går, vad kan det bero på?? Hon är dräktig. Har aldrig sett detta förut, hon verkar inte halt eller...
Svar
7
· Visningar
1 054
L
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Jag hade hovslagaren ute för att kolla en mystisk och tillfällig hälta hos min relativt nyskodde...
Svar
5
· Visningar
2 630
Senast: Lazza
·
Hästvård Måste bara få skriva av mig lite...har haft min häst i snart fyra år och har knappt kommit någonstans alls ridmässigt... :( Han...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Cilva
·
I
Hästvård behandling och konvalecenstid-/skötsel samt erfarenheter tack! märkte i slutet av juli att min åring var lite fylld i hasen när han...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: anhe
·
Hästvård Ska klippa min häst snart för första gången. Hästen är 6 årig connemaravalack. Han står inne på natten i samma stall som ca 10 andra...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Robin1
·
Hästvård Hur allvarlig tycker ni ögoninflammationen får vara innan man kontaktar veterinär? Pållen min har haft lindrig ögoninflammation till och...
Svar
6
· Visningar
1 551
Senast: samuel
·
Hästvård min kompis har tatt över en travare från en gammal gubbe. travaren är 7 år och runt sina kotleder är det runda kulor inuti huden som...
2
Svar
31
· Visningar
3 488
·
Hästvård Finns det nåt lugnande man kan ge själv nu för tiden? Granulat eller flytande? En väninnas häst kan inte skos på höger bak utan...
2
Svar
21
· Visningar
2 800
Senast: stranger
·
H
Hästvård Vad ÄÄÄÄÄÄÄR egentligen en "skimmelknöl" :confused: Sitter i ansiktet på min ponny, och är stor som en stor spelkula. vad innehåller...
Svar
4
· Visningar
2 517
·
Hästvård Orsak? Hos människor är det ju en dysfunktion i m. tibialis anterior som gör att man får ett sk tuppsteg. Är det samma muskel som gör...
Svar
4
· Visningar
1 220
Hästvård Kom precis hem från stallet. När jag kom ut där idag hittade jag min älskade pålla ståendes på tre ben. Hon vägrade sätta ner det ena...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Donald_Duck
·
E
Hästvård Om hästen är grundvaccinerad mot influensa, brukar det väl kosta runt 3-400 kr per spruta. Men om hästen INTE är grundvaccinerad (= tre...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka