Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ciazon skrev:Som sagt jag kanske är en överklassbitch, men jag vet ingen av mina vänner som skulle ställa ut sina dyra och klippta halvblodshästar i uteboxar, men som sagt vi är alla olika och tur är väl det.
kopparberg skrev:På tal om "idealiska temperaturer" så har väl många stall numera byggt sina stallar så de är idealiska för både häst och hästskötare.
Det med att bygga kallstall åt hästarna, och bygga till en rejält uppvärmd skötseldel.
Exempel är ju Strömsholms senast byggda stall och Peder och Lisen F:s stall.
Ciazon skrev:Som sagt jag kanske är en överklassbitch, men jag vet ingen av mina vänner som skulle ställa ut sina dyra och klippta halvblodshästar i uteboxar, men som sagt vi är alla olika och tur är väl det.
kopparberg skrev:Men på vilket sätt är det omöjligt att få bra ventilation i en utebox?
Givetvis kan man ju ha bra ventilation även om man stänger. Stänger man blir det ju bara som en vanligt stall.
Och finns då rätt ventiler och "gluggar", så blir ju givetvis ventilationen bra även där.
Hur mkt "luftvolym" man behöver räknas ju ut. Är dålig på att räkna ut det exakt, men det finns ju exakt beskrivet hur man gör i Jordbruksverkets "lilla bibel" med mått och diverse om hästhållning.
Och ordet "utebox" är ju inget exakt hur den ska vara utformad.