Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård ... Ja det är så min häst ska skos. Någon som har erfarenheter av detta? Hur fungerar det? Krävs det mycket av hovslagaren, t.ex...
Svar
2
· Visningar
1 634
Senast: mirage
·
N
Hästvård Hur behandlar ni era småhästars ben efter normal/hård träning? Använder ni skydd på hästen, vilka isf? Har fått uppfattningen om att...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: Nora
·
Hästvård Jag har en fråga om regnskållor Hudåkomma. Detta kommer av att hästen varit fuktig mm Någon som vet :confused: :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
1 735
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Jag ska kastrera min klapphingst, så nu undrar ja vad ni har fått ge för kastrering av klapphingstar, var har kulan suttit & hur har det...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: MeAndMyBABY
·
D
Hästvård Hej! Min häst har något vitt i öronen, Det ser ut som om de skulle vara svamp eller något liknande, fast ändå inte :crazy: Vad kan...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Donald_Duck
·
N
Hästvård Hur gör ni när ni linimentar era hästars ryggar osv? Tror det stog ngt m att det skulle spädas ut? Gör ni det? Och lägger ni täcke...
Svar
6
· Visningar
1 955
Senast: Magnum
·
K
Hästvård Är det någon här som vet om eksem kan påverkas av att hästen mår bra psykiskt? Min "gubbe" :love: har sett bedrövlig ut tidigare, men...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: mannis
·
C
Hästvård hej,, min foderhäst har börjat "hugga" efter mej.. tex när han står uppbunden på gången.. han gör d även om ja inte borstar han.. och...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Boll
·
Å
Hästvård Började täcka min Morrhoppa för 1½ vecka sedan. Började med ett ofodrat regntäcke. På grund av mycket jobb och en weekend resa så har...
Svar
5
· Visningar
2 292
Senast: Åska
·
Hästvård Hur mäter man blodtrycket på en häst? Är det något man kan ha koll på hemma i stallet som helt vanlig hästägare...
Svar
10
· Visningar
4 204
Senast: martha
·
A
Hästvård Har en häst som varje morgon när jag skall släppa ut dem i hagen är iskall om benen (och då menar jag riktigt kall).Är varm igen när de...
Svar
4
· Visningar
2 347
Senast: Nickan
·
L
Hästvård Hej! Min häst har haft mugg hela sommaren, ganska så rejäl, men inte som förra året då han behövde massa behandlingar. Detta året har...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård när man grundvaccinerar, när kan man sedan börja ge hösilage? kan man göra det efter första vaccinationen? andra? eller måste man göra...
Svar
13
· Visningar
1 258
Senast: LadySara
·
Hästvård nu vill jag ha lite fallstudier. ni som gett/ger era hästar det. varför ger ni det? hur mycket ger ni?(antar att det varierar mellan...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Mitrolle
·
Hästvård när man helklipper en häst ska man spara en triangel vid svansroten. varför? att det finns nåt där som blir nerkylt fattar jag, men vad...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: paradox
·
S
Hästvård min häst är ett 19årig vbl sto som ja vill testa o ha barfota, hon har varit skodd de senste 6 åren. hur har ni gått tillväga? har...
Svar
10
· Visningar
936
D
Hästvård Såg på SVTs nya hästprogram ett reportage från USA där dom gned in hästarna i epsonsalt(tror det stavas så) för att få bort...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Pansi
·
Hästvård Jag skall bada min åring. Han är skiten efter sommar betet. Bästa sättet för att han inte skall bli rädd. Bara svamp och hink. Eller...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: Rotterö
·
F
Hästvård Min pålla har varit halt (syns i trav ej i skritt) på höger fram sedan tre veckor tillbaka. vi var på klinik och när hon sprutade...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Marshal
·
Hästvård Hur många brodd sätter ni i vardera hov? Både gräs och vinterbrodd. Vi har våra hinder i gräshage, och jag vill använda brodd då, men...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: hästmyran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka