Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård *suck och stön*En häst i stallet är sjuk, min så klart den ena, den andra har träning inbokad i ridhuset i dag. Sjuklingen är nästintill...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: snofflan
·
L
Hästvård Min arabpojke har riktigt sliten man o svans, vilket inte passar en arab *snyft* Han har rätt uträknad foderstat, och är mycket glansig...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: aurian
·
G
Hästvård hej jag har en travare. (måste bara skryta lite..haha) Men iaf. Jag har tänkt hel klippa henne i vinter. Och då undrar jag måste man...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: Gilan
·
Hästvård Sen min pålle blev mer musklad och piggare överhuvudtaget så har han börjat ta monsterkliv med sina lååånga ben. Ja faktiskt så långa...
Svar
14
· Visningar
2 291
Senast: antiloop8
·
Hästvård Jag har precis börjat med bioglucosamin på vår gamla ponny. Är det någon som har erfarenhet av detta tex biverkningar och resultat av...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Huntress
·
Hästvård Hästen har varit lite småhängig senare halvan av dagen. Stått och vilat på bakbenen, vilket hon aldrig brukar göra, och verkat allmänt...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: _EVL_
·
K
Hästvård Kan en häst ha "lite" fång uppåt ett år, utan att det visar någon rotering?
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Kat
·
Hästvård Jag skulle hemskt gärna vilja ha råd angående virusabort! Jag har ett dräktigt sto som inte vaccinerats ännu mot virusabort. Vår...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Thera
·
O
Hästvård Hur ska jag klippa (vilken sorts klippning) ska jag ha på min arab för att han ska få ett lite maffigare intryck (eller ja.. hur för att...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: _otursbarn_
·
Hästvård Nästa vecka kommer en tjej och klipper min pålle och han kommer att klippas (troligen) hela kroppen ned till knäna/haserna, Huvudet ska...
Svar
12
· Visningar
8 271
Senast: Centaur
·
Hästvård Var och fodrade hästen nu på morgonen innan utläppet, hade tänkt prova ge lucernet på morgonen istället då jag inte är säker på...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: FairLady
·
Hästvård Jag funderar på om jag ska klippa min foderhäst eller inte... Jag VILL rida i ridhus för instruktör minst 1 dag/veckan, men min pappa...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: QuickStar
·
L
Hästvård Ni som såg det, där visade de ett inslag från ett häst-spa i USA. Han som hade spa:t, pratade om ngt salt (epsom-salt tror jag att det...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mackan
·
Z
Hästvård Jag ska göra en jätte lång historia så kort som möjligt. Jag har en häst som fick diagnosen kotledsinflammation i november 03, blev...
Svar
16
· Visningar
1 139
Senast: zazzabella
·
G
Hästvård Jag har en c-ponny skimmel. Hon har skav i munnen... Jag rycker henne eller sågar inte henne mycket men ändå får hon det. Jag kanske har...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: Wilfa
·
S
Hästvård Har nu fått beskedet att hästen min har ehrlichia (har titer 1:160) :( Ska i veckan åka till Slöinge djursjukhus å behandlas med...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: Åska
·
B
Hästvård Någon som har sin häst enligt den metoden? Eller någon som inte tycker metoden är bra? Varför? Underhållsverkar du i så fall själv...
2
Svar
26
· Visningar
3 269
Hästvård Min kompis häst har varit halt sedan Juni. Markerar lite på högerbak. Efter ett tag så uppträdde det ett "hål" på insidan av bakbenet, i...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Shettisar
·
B
Hästvård När vi ställde in våra hästar i år så fick ponnyn vi köpte i vintras massa kli i svansen och manen. Jag behandlar med jodopax samt någon...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vet inte om jag placerat denna tråd rätt...om inte så får moderator flytta den. Kände att jag behöver prata av mig lite för nu vet jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Beppo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka