Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Min ettåring har fått vattenskållor. Han fick det i vintras , sedan i sommras och nu är de tillbaka igen. Han är inte "sjuk" eller...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: HelenaHandberg
·
B
Hästvård Hej. Jag står i begrepp att köpa en fyraåring med mycket bra stam (dressyr) som blev opererad för bockhov bägge fram som fyramånaders...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Bodil
·
Hästvård är det nån som vet ev symtomer?? Min ena häst som e ute på foder skall tydligen ha haft nässelfeber enl vet.Han fick "nån" spruta och...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: stally
·
Å
Hästvård Har nu en laddning med fenylbutazon över nu när min gamle man inte behöver det längre. Jag har ingenstans jag kan låsa in det och...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: zesel
·
H
Hästvård Vad är vargtänder?? Jag börjar bli lite förvirrad här... :crazy: . Jag har alltid trott att det var de tänder som sitter nedanför...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: lizzie
·
Hästvård En häst i stallet måste avlivas om några månader, när hennes föl är tillräckligt gammalt. Jag avlivade min häst på klinik med...
Svar
3
· Visningar
1 248
S
Hästvård Hur gör ni då med hästens ben, typ efter en hoppträning. Liniment, lindar sedan, eller bara lindor eller liniment. Vill veta hur ni gör!!
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Mitrolle
·
I
Hästvård usj,en häst i stallet har skadat öga, en annan i stallet sa han har gått så ett tag med ögat och ägaren verkar inte se det. jag...
Svar
14
· Visningar
4 751
Senast: Icebabe_1
·
J
Hästvård hmm.. vad kännetecknar kolik? misstänkte det i dag på en häst i stallet som är ganska ny, men eftersom jag inte känner honom så vet jag...
Svar
10
· Visningar
2 044
Senast: Maris_
·
Hästvård Nån som börjat lägga täcke på sin häst än?Adele har hitintills gått utan,men hon har börjat sätta mera päls nu.
2
Svar
30
· Visningar
2 141
Senast: millus
·
Hästvård ja som rubrken säger.. vad bör man tänka på efter ett kolik fall? totton min fick en riktigt skum släng av relativt allvarlig kolik...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: zilla
·
Hästvård funderar på att klippa hästen nu tll vintern, men undrar om det är nödvändigt.. han sätter inte så lång päls, men ändå rätt tjock...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Krukväxt
·
Hästvård I går var jag och röntgade min häst. Vet konstaterade utläkt spatt, han har visat ovilja att gå fram (Så klart!) samt hälta. Nu var...
Svar
16
· Visningar
1 472
Senast: Lobelia
·
Hästvård Har en häst med dålig hovkvalitét, sköra hovar som spricker. Problemhovarna blir dock inte bättre när häst skrället gång, på gång, på...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 473
Senast: mackan
·
L
Hästvård Har behandlat min häst för inflammation i glidleden. Han ska nu vila i box i två dagar. Min fråga - som den stressade veterinären inte...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Mitrolle
·
C
Hästvård Idag ska jag åka och titta på en ny stallplats som kan erbjuda lösdrift. Min häst är ju barfota och egentligen ska ju hon stå på...
Svar
9
· Visningar
1 600
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Det verkar som om de flesta är noga med att låta veterinär (kunnig på tänder) kolla hästens mun ca en gång om året. Men hur vanligt...
Svar
3
· Visningar
1 727
Senast: Robin1
·
K
Hästvård Hej! Vi har haft en diskution i stallet idag angående liniment så jag tänkte nu höra med er här vad ni tycker osv. Använder ni...
2
Svar
36
· Visningar
17 065
Senast: A-a
·
B
Hästvård Då min häst får det svårt vid vårfällning-pälssättning undrar jag om det är fler här som har samma problem.Jag har provat ge honom olika...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Spirelli
·
B
Hästvård Vad anser du om hästen på bilden nedan, hästen står i vad han denna sommar hade som "viloställning".. med bakbenen lite isär och...
2
Svar
33
· Visningar
3 081
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka