sjuk häst? *bild*

Sv: sjuk häst? *bild*

vad är det med dig då? lägg dig inte i om du inte svara på det tråden handlar om..

inget emot dig som person utan mot ditt sätt att uppträda..

jemeni skrev:
Men efter att jag läst svaret borde inte denna hästen vara hos en vetrinär och inte hemma i hagen?

nej veterinären har inte plats för den här hästen, han har redan en connemara i gästrummet och en islänning på soffan.. :rofl:

BeastieBabe skrev:
vad är det med dig då? lägg dig inte i om du inte svara på det tråden handlar om..

inget emot dig som person utan mot ditt sätt att uppträda..
:confused:
Varför lägga in en bild på en häst som inte är din? Och dessutom fråga efter diagnos via foto o dessutom du vet vad "felet" är på hästen som inte är din! Att sedan vara snarstucken mot någon som ifrågasätter din mening med frågan det är väl att uppträda olämpligt om något! :mad:

Varför inte se det roliga i det hela?? ;)
Användaren har skickat in ett kort för at vi ska "gissa" vad det är för fel.

Alla här gick på den finten..
Och svaren är i högsta grad varierande..

Detta, om något, bör ju bevisa att ett vanligt fotografi kan ljuga i kvadrat.
Eller hur?

Vi vet ju också att hon vet vad det är för fel.
Ägaren vet, och veterinärer har kollat.

Såå.. vad göra då?

Själva har vi ganska mycket hingstar med dock ej valacker.
Heller inte haft dylika problem.

Men här på forumet finns det kanske någon "snoppexpert" som känner igen problemet..

Hoppas det, för hästens skull..

AM

Jag hade absolut inget emot inlägget i sig, tvärtom var riktigt roligt att läsa alla gissningar, men sen när hon var "låg" mot en som ifrågasatte då tyckte jag att hon inte visade god stil.Finns säkert många som undrar varför hon överhuvudtaget frågade när det inte ens var hennes häst och att hon visste svaret på hästens kroppshållning.Så håller man en schysst stil så är det helt ok, men man får också räkna med att det kommer ifrågasättande inlägg.

Shettisar skrev:
:confused:
Varför lägga in en bild på en häst som inte är din? Och dessutom fråga efter diagnos via foto o dessutom du vet vad "felet" är på hästen som inte är din! Att sedan vara snarstucken mot någon som ifrågasätter din mening med frågan det är väl att uppträda olämpligt om något! :mad:

det var som sagt inte vad inlägget innehöll men det var framlagt på ett jävla fult sätt.. det uppskattas inte..

och varför jag lägger ut en bild på en häst som angår mig men som inte är min häst på pappret ska du inte bry dig i..

jag ville höra lite funderingar av vad andra skulle ha trott om hästen om de såg den stå sådär.. inte att folk skulle skälla på mig för något de inte vet något om.. vill du veta exakt vad det är ja menar så kan du skicka mig ett PM så svara jag.. jag svara bara inte här i tråden..

slutdiskuterat om varför jag lagt ut bilden. frågor om det? PM:a mig!

ursäkta om jag låter hård men låt inläggen handla om det trådskaparen ville.. inte en massa annat..

det vet jag inte.. men han kan juh ha fått en infektion och blivit svälld pga det.. men han har som sagt så varierande tider då han har problem.. hur det är just i nuläget vet jag inte då jag inte umgås så mycket med hästen.. men han hade mest problem med att snoppen är full av sår på utsidan.. (ursäkta min makaberhet men jag fotar skador..)
ehh.jpg

Nafayette skrev:
Varför inte se det roliga i det hela?? ;)
Användaren har skickat in ett kort för at vi ska "gissa" vad det är för fel.

Alla här gick på den finten..
Och svaren är i högsta grad varierande..

Detta, om något, bör ju bevisa att ett vanligt fotografi kan ljuga i kvadrat.
Eller hur?

Vi vet ju också att hon vet vad det är för fel.
Ägaren vet, och veterinärer har kollat.

Såå.. vad göra då?

Själva har vi ganska mycket hingstar med dock ej valacker.
Heller inte haft dylika problem.

Men här på forumet finns det kanske någon "snoppexpert" som känner igen problemet..

Hoppas det, för hästens skull..

AM

:bow: precis det jag ville komma fram till.. ägaren tar hand om hästen på bästa sätt och gör allt dom kan när hästen har problem.. och så är det alltid kul med lite andra "gissa vad som händer på bilden" utan att det är en varmblodstravare som ser ut som en annan ras.. :angel: (det är juh mest sånna gissa-bilden-trådar juh, iaf de flesta)

den där bilden är tagen i april, maj eller juni tror jag.. det lär svida nå förbannat.. :cry: men han blev väl omhändertagen hela tiden då.. tvättades varje dag osv.. trots att hästfläns är bland de vidringaste jag nånsin haft på mina plastbeklädda fingrar.. :spysmiley:

hmm jag har för mig att vet. tog prover någon gång i våras/försomras men vet inte vad det blev för svar..
hästen har gått på penicellinsalva och antibiotika och massa rengöring.. vet inte hur han ser ut nu för man måste vara där när hästen lättar på trycket för att se eller så måste han drogas för att hänga ut den.. =/ och det öär inte alltid så populärt att droga hästen hit och dit.. man får hoppas att personalen tittar och ser utifall han blir sämre igen.. just nu vet ja som sagt inte.. :(

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat