Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hon är ganska halt på rakt spår - men betydligt mer halt på böjt spår vänster varv. Smärtan är lokaliserad till hoven. (Böjprov plus...
Svar
8
· Visningar
1 622
Senast: ameo
·
C
Hästvård Nu är det bestämmt att pollen ska gå på lösdrigt i år. Men nu är det så att jag vill klippa henne och undrar om det går? Vilken är...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Nora
·
S
Hästvård Ska snart klippa mitt russ. Han är tävlingshäst i hoppning, han tänkt att helklippa men lämna för schabrak. Frågan e nu om jag ska...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: *Maria*
·
H
Hästvård Hej jag undrar vilka vaccineringar man behöver göra och när och vad är botulism?
Svar
8
· Visningar
1 043
Hästvård Jag ska klippa min häst snart, men vet inte vilken typ av klippning som är bäst! Det är en 17-årig NF/arabvalack. Han ska ridas/tränas i...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: life
·
Hästvård Vet inte om detta ämnet passar här men jag provar. I våras köpte vi en 5-årig travare. Han var oförsäkrad och jag tog ut veterinär...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Stallkatten
·
L
Hästvård Hej! Min inneboende stallgäst har de sista två skoningarna fått bekymmer med att hoven flyter ut på främst vb, men även delvis på hb...
Svar
4
· Visningar
3 069
Senast: lizzie
·
M
Hästvård har precis tagit mig n en femåring som ja ska rida iordning för försäljning...men kan inte rida den än då den har massa olika "bölder"...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Lena J
·
Hästvård Hej alla! Jag har haft min häst utlånad ett år och fick tillbaka henne i augusti igen. Då märkte jag att det hängde en del torra...
Svar
10
· Visningar
1 463
Senast: dee79
·
B
Hästvård Hej på er, jag visste inte var jag skulle vända mig, så jag loggade in mig här och hoppas på era tips och råd. Köpte en häst för en...
Svar
13
· Visningar
1 971
Senast: majja22
·
T
Hästvård jag undrar hur lång tid det kan ta från att en häst har blivit smittad av ringorm tills det att den börjar visa symtom?
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Millz
·
B
Hästvård Såg nyss på det omtalade programmet Barbacka, och såg att Flippan inte har ett enda hårstrå i öronen.. vad kan det bero på? är det...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 689
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård hej! undrar hur mycket jobb är det med eksem islandshästar. ska dom ha täcken på nätterna också? är det knott eller solen dom inte tål...
2
Svar
28
· Visningar
2 269
Senast: Dolores_88
·
H
Hästvård hur stor betydelse har en krubbitar-rem på en inbiten krubbitare? hon är 14 år och krubbar" efter, under maten. tom. ute i hagen. vi har...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min häst var halt och jag var inne och kollade henne. Det enda de kunde komma fram till var att de var kotledinflamation. Men vad jag...
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: Kickis
·
A
Hästvård Min häst har börjat låta mystiskt; ibland låter det som om han har svårt att få åt sig luft, men ändå inte eftersom han inte behöver...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: muuhille
·
Hästvård Om man har en häst som knappt blir svettig av en skapligt hård ridtur i skogen, torkar snabbt och har mycket bra kondis och tjock päls...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: kickapoo
·
Hästvård Har en ponny som har haft ledinflammation i somras men det är borta nu. Är hur pigg och go som helst, jätte snäll och go, inga problem...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Skruttan
·
J
Hästvård Hejsan!! Har fått höra att man kan se på virvlarna i pannan hur hästen är i tempramentet. Stämmer det? Min häst har 2 virvlar (den ena...
2
Svar
24
· Visningar
4 860
Senast: Catinca
·
H
Hästvård Har ett hbl sto som beter sig märkligt. Igår morse hade hon varit sur och varit elak mot en annan häst i stallet, sa stallägaren. Hon...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V