hår i öronen..

Sv: hår i öronen..

Är det inte ännnu värre för henne att stå inne i boxen 22 timmar per dygn för att komma ut en timma i skrittmaskinen och en timma under Malin?

BeastieBabe skrev:
hmm ja ja tyckte att det såg ut som att det skulle kunna regna in i öronen på flippan :D tänk va mycket skit det bara kan "ramla in".. tänk om dte blåser och en grankotte kommer farande rakt in i öroat på hästen, snacka om paniiiiik.. nu drog ja väl till lite hårt men huvudsaken va den att det kan komma in mycket skit i öronen.. t,ex spån när hästen ligger ner osv..

har inget emot att man klipper bort det håret som står(hänger) ut ur öronen men det sitter döär för att skydda innerörat från smuts, skit och flugor..

Usch :crazy: Rent av nått höstrå som sätter sig på tvären?
Nä... det finns så mycket vi tycker är "snyggt" som ställer till så mycket besvär för våra djur... tragiskt

det här vill jag gärna se... ingen som vet när det kommer i repris? Jag har aldrig tyckt malin är en sådan fantastik människa och detta kanske förstärker detta ännu mer :p

:rofl: Tur den läraren inte ser min lilla skrutta. Hon har långa lodurstofsar i sina öron :D

Men det var väldigt vad avundsjuka ni är....eller ni kanske inte märkt att Flippan är en elithäst??? Hästar som mår dåligt kommer inte upp i eliten...är era hästar där :angel:

martha skrev:
Men det var väldigt vad avundsjuka ni är....eller ni kanske inte märkt att Flippan är en elithäst??? Hästar som mår dåligt kommer inte upp i eliten...är era hästar där :angel:

Hurra, hurra, du stal orden ur min mun. :bow: :bow: :bow:

Skönt att det finns vettiga här oxå...

Är ni (nu vänder jag mig inte längre till Martha, utan till er övriga)så himla avundsjuk på M Bs framgångar att ni måste klanka på att hon inte sköter sina hästar som ni sköter era??

Ang hysterin om vojlock/ schabrak: Vojlock är det man lägger under sadeln. Ett schabrak är EN TYP AV vojlock. Enkelt va?

Pinsamt att folk orkar leta efter fel bara för att få känna att de någonstans, på någon punkt, är lite duktigare än en elitryttare.

Jag är säker på att M B skulle ha synpunkter, och väl underbyggda sådana oxå, på vissa saker som både ni och jag gör med våra hästar.

Vad det gäller ridning i paddocken. Jag reagerade oxå på detta, men tror inte riktigt att det är så. MALIN kanske rider hästarna i paddocken i princip jämt, men hon har ju hästskötare oxå, och de rider ut, om de inte har ändrat rutinerna väldigt mkt de senaste åren. Stod uppstallad i ett stall bara en liten bit från Baryards (O nyttjade bl a deras ridhus) för några år sedan, och man mötte ganska ofta Malin, men f f a hennes hässkötare när man var ute o red.

I programmet sades oxå att de hästarna förutom att gå i skritten och ridas dessutom gick i hagen i princip varje dag. Jag har med egna ögon sett både Flippan o tidigare Corrmint (förra stjärnhästen) knata runt i hagen o se alldeles vanliga ut...

Ursäkta, ville inte säja emot dej!...såklart du har rätt, men ibland tänker man bara inte. Jag är iaf. inte avis på Malin, för jag har det bra som det är.

MVH/ sara som HATAR att bråka!

Hoppas du inte trodde det bara var riktat till dig, för det var det inte, utan till alla som kritiserat och iaf LÅTIT avundsjuka.

Trevlig helg!

*lånar knapp*

Själv reagerade jag på att hästarna var så sura.
Både Flippan å den andra hästen.
Varför skulle Malin visa tvtittarna det?
Är det spännande eller?
Varför är hästarna så sura, har dem ont?
Trivs dem inte? :confused:

Är alla intresserade av att hamna i eliten då? Har alla de ekonomiska medlen att ta sig dit med? Skulle inte tro det. Jag valde mina hästar för att jag tyckte om dem, inte för att jag ville komma till nån elitnivå och trodde att just de hästarna skulle ta mig dit. Jag tittade bland hästar "under 30.000:-" inte "över 5.000.000:-"... Så snälla, bara för att man är en elitryttare behöver man inte vara världens bästa hästmänniska. De kanske kan rida, men har ni tänkt på vad lite många elitryttare egentligen kan om hästvård och hästhantering?

Jovisst, dom kan väldigt lite...det är dom som tar sig upp på toppen, dom som inget kan.....

Vad jag stör mig på är att ni är så missunsamma...bara för att inte ni kan eller vill satsa så klagar man på dom som lyckats....och ett tv program talar ofta inte om hela sanningen....Flippan hade INTE varit så bra som hon är om man inte tagit tillvara så bra på henne....det gäller alla elithästar...vilken gren det än är....

Gisburne skrev:
Är alla intresserade av att hamna i eliten då? Har alla de ekonomiska medlen att ta sig dit med? Skulle inte tro det. Jag valde mina hästar för att jag tyckte om dem, inte för att jag ville komma till nån elitnivå och trodde att just de hästarna skulle ta mig dit. Jag tittade bland hästar "under 30.000:-" inte "över 5.000.000:-"... Så snälla, bara för att man är en elitryttare behöver man inte vara världens bästa hästmänniska. De kanske kan rida, men har ni tänkt på vad lite många elitryttare egentligen kan om hästvård och hästhantering?

Det är väl ingen som har påstått att alla vill vara med i eliten. Jag har varken talang eller ambition för det, o jag är glad och har glädje av mina hästar ändå. Det var väl inte det det handlade om!?

Har VÄLDIGT svårt att tro att man kan matcha en häst till den nivå som trots allt eliten gör om man har så ringa hästkunskap som du påstår att många av dem har... Det handlar ju inte bara om ridning för att nå till elitnivå.
Har

Neisti skrev:
*lånar knapp*

Själv reagerade jag på att hästarna var så sura.
Både Flippan å den andra hästen.
Varför skulle Malin visa tvtittarna det?
Är det spännande eller?
Varför är hästarna så sura, har dem ont?
Trivs dem inte? :confused:

Hört talas om sura märrar?

HAr lärt mig att öronhåren är väldigt viktiga, de skyddar hela hörselgången.
HAr även hört att det är hål ner till hjärnan ifrån örat så om inte hästen har öronhår på sommaren pga de är bortrakade tex så kan flugor lägga ägg i örat.. och om man tänker efter vad som kan hända då så.. :crazy:
De flesta elithästar har både öronhår och känselhåren på mulen bortrakade för att det är "snyggt" precis som modeller inte går med hår under armarna..

AtletShipping skrev:
HAr lärt mig att öronhåren är väldigt viktiga, de skyddar hela hörselgången.
HAr även hört att det är hål ner till hjärnan ifrån örat så om inte hästen har öronhår på sommaren pga de är bortrakade tex så kan flugor lägga ägg i örat.. och om man tänker efter vad som kan hända då så.. :crazy:
De flesta elithästar har både öronhår och känselhåren på mulen bortrakade för att det är "snyggt" precis som modeller inte går med hår under armarna..
hmm jo men ändå så har juh hästkraken luva på sig jämt när hon är med bland folk (förutom 20 sekunder i TV i onsdags) då är det juh ingen mening..
själv rakar jag mig under armarna för att det är lättare att hålla en fräsch hygien.. inte för att det är snyggt..

BeastieBabe skrev:
Flippan.. hörde du inte det på programmet när Malin blåste lite på sin häst? Flippan morrade då.. jag hörde det iaf :)

Skulle också Morra om ngn retade mig så för jäkligt :mad:

Yellow_Dino skrev:
men herregud! en häst utan kittliga känselhår på mulen är som en man utan skägg! eller ett ägg utan salt... Såg ni att hon sadlade långt fram och kallade schabraket för vojlock?

Vad i hela världen spelar det för roll vad hon kallar sitt schabrak??

Pieces_ skrev:
Skulle också Morra om ngn retade mig så för jäkligt :mad:
så en häst bör bli fördjävligt retad när hon blåste lätt i max ½ sekund mot näsborren? de flesta andra hästar hälsar på varandra genom att blåsa mjukt i varandras närborrar (hästiska du vet)...
varför skulle hästen bli "retad så fördjäkligt" av det?

hästar som mår skit kommer visst upp i eliten....jag kan ju tipsa om tyska hoppstall/dressyrstall samt svenska travstallar.

det är nån gammal myt som vissa drar gång på gång..hästar är flockdjur, de gör vad de ska oavsett. att inte visa smärta (psykiskt fysiskt) tillhör deras beteenden. Vissa travtränare gör ju allt för att hästen ska springa, utan att ta reda på varför
den slår etc..på med skygglapp o slagjord tjohoo ---elitloppet nästa...
vet ni förresten att hästar inte hoppar merän ca 140 utan skor-med skor domnar fötterna och de kan hoppa 2 meter. Att dölja symptom tillhör numera hästvärlden.

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 501
Senast: Fibusen
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 039
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag har ett "litet" problem. Eller kanske snarare, Herr Häst har ett "litet" problem. Han är livrädd för vildsvin, och allt som har med...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 545
Senast: Ginne
·
M
Träning Nu får ni hjälpa mig tänka. Jag har stött på lite trassel i ridningen och jag kommer inte riktigt på vad jag ska göra. När jag sitter...
2
Svar
38
· Visningar
4 204
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka