Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BeastieBabe skrev:hmm ja ja tyckte att det såg ut som att det skulle kunna regna in i öronen på flippan tänk va mycket skit det bara kan "ramla in".. tänk om dte blåser och en grankotte kommer farande rakt in i öroat på hästen, snacka om paniiiiik.. nu drog ja väl till lite hårt men huvudsaken va den att det kan komma in mycket skit i öronen.. t,ex spån när hästen ligger ner osv..
har inget emot att man klipper bort det håret som står(hänger) ut ur öronen men det sitter döär för att skydda innerörat från smuts, skit och flugor..
martha skrev:Men det var väldigt vad avundsjuka ni är....eller ni kanske inte märkt att Flippan är en elithäst??? Hästar som mår dåligt kommer inte upp i eliten...är era hästar där
Gisburne skrev:Är alla intresserade av att hamna i eliten då? Har alla de ekonomiska medlen att ta sig dit med? Skulle inte tro det. Jag valde mina hästar för att jag tyckte om dem, inte för att jag ville komma till nån elitnivå och trodde att just de hästarna skulle ta mig dit. Jag tittade bland hästar "under 30.000:-" inte "över 5.000.000:-"... Så snälla, bara för att man är en elitryttare behöver man inte vara världens bästa hästmänniska. De kanske kan rida, men har ni tänkt på vad lite många elitryttare egentligen kan om hästvård och hästhantering?
Neisti skrev:*lånar knapp*
Själv reagerade jag på att hästarna var så sura.
Både Flippan å den andra hästen.
Varför skulle Malin visa tvtittarna det?
Är det spännande eller?
Varför är hästarna så sura, har dem ont?
Trivs dem inte?
hmm jo men ändå så har juh hästkraken luva på sig jämt när hon är med bland folk (förutom 20 sekunder i TV i onsdags) då är det juh ingen mening..AtletShipping skrev:HAr lärt mig att öronhåren är väldigt viktiga, de skyddar hela hörselgången.
HAr även hört att det är hål ner till hjärnan ifrån örat så om inte hästen har öronhår på sommaren pga de är bortrakade tex så kan flugor lägga ägg i örat.. och om man tänker efter vad som kan hända då så..
De flesta elithästar har både öronhår och känselhåren på mulen bortrakade för att det är "snyggt" precis som modeller inte går med hår under armarna..
BeastieBabe skrev:Flippan.. hörde du inte det på programmet när Malin blåste lite på sin häst? Flippan morrade då.. jag hörde det iaf
Yellow_Dino skrev:men herregud! en häst utan kittliga känselhår på mulen är som en man utan skägg! eller ett ägg utan salt... Såg ni att hon sadlade långt fram och kallade schabraket för vojlock?
så en häst bör bli fördjävligt retad när hon blåste lätt i max ½ sekund mot näsborren? de flesta andra hästar hälsar på varandra genom att blåsa mjukt i varandras närborrar (hästiska du vet)...Pieces_ skrev:Skulle också Morra om ngn retade mig så för jäkligt