Sv: Virvlar!!

Boken heter TTouch och är skriven av Linda Tellington-Jones och Sybil Taylor, min svenska översättning är utgiven av Wahlström & Widstrand.

Angående virvlarna skrivs i boken om "Två virvlar som sitter ihop, den ena ovanför den andra, eller båda sida vid sida" bland annat att "Hästar med den här kombinationen tenderar att vara mer känslomässigt orienterade och överreagerar lättare än genomsnittet."

Boken tar också i detalj upp olika exteriöra egenheter (både i ansiktet och på kroppen) och försöker förklara hur de skulle kunna påverka hästens personlighet. Vidare tar den upp hästens hälsa och olika massagemetoder och träningsmetoder. De sistnämnda tycker jag är bra, men "virveltolkningen" tycker jag som sagt är högst tvivelaktig (och jag kan inte undgå att dra mänskliga paralleller och då hamnar jag oundvikligen i 30-talets Tyskland.....)

Roheryn skrev:
Angående virvlarna skrivs i boken om "Två virvlar som sitter ihop, den ena ovanför den andra, eller båda sida vid sida" bland annat att "Hästar med den här kombinationen tenderar att vara mer känslomässigt orienterade och överreagerar lättare än genomsnittet."

stämmer väldigt bra på min... han har två virvlar bredvid varann.

"Om en Arab(mäniska)får tag i en häst med två virvlar i bredd,(talar om pannan)ger han helldre bort alla sina fruar och kameler,än att lämna denna häst............... "

ja, de e nåt speciellt med pållarna med två virvlar, min favvo på jobbet upptäckte jag har oxå två virvlar... :love: men vad jag märkt är de ofta smartare och lite svårare.

det är inte bara på virvlarna,utan på hela hästens kropp kan man läsa dess personlighet. har en bok om detta,och har "läst" hästen jag rider och andra hästar,och det stämmer! :smirk:

Ja det finns ngt gammalt skrock som säger det ja... även att hästar med små öron har lynnesfel etc. Isåfall skulle min häst ha det :D Tror som sagt bara att det är gammalt skrock!

Tsss... SJÄLVKLART är det så. Ligger inte det här inlägget lite fel? Passar bättre på gnägg.

Jag är rödhårig och har självklart ett hett temprament...

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 283
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
673
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka