vartfan står det att jag har en hel hemsida om islandshästar??

Jag menar inte att du har en hel hemsida om bara islandshästar, utan att du har skrivit om islandshästar på din hemsida. Det jag reagerade på var att det stod att man bör inte använda islandshästar till hoppning, utan endast gångartstävlingar. Varför bör man inte använda dem till hoppning??? Ska man bara syssla med tävlingar??? Tänk på alla som har sina hästar som vanliga ridhästar och inte tävlar, är det fel eller? :confused:

Du verkar ha problem.. sluta leta och klaga på vad jag inte skriver..

men du kanske anser att Anna 12 år som gillar att hoppa ska köpa en islandshäst istället för en connemara?? det anser inte jag..

Varför så agressiv?

Islandshästar kan hoppa upp till 80 cm men bör inte hoppas utan användas till gångartstävlingar.
Jag tycker också att det var konstigt skrivet... Vissa islandshästar är faktiskt mycket bra på hoppning och gillar det väldigt mkt! Det är bra för alla hästar med omväxling i sitt arbete. Det jag tror du menar (?) är att islandshästar huvudsakligen används som gångartshästar, för det är ju sant. Men självklart kan man hoppa med dem, det är inget förbjudet med det! ;)

okai exakt vad skulle DU skriva i en kort presentation om islandshästen?? max 70 ord..
du bör ta med tävling, användbarhet, ursprung, regler om export/import och lite fakta..

Och som jag sagt tidigare.. jag har inte gjort en islandshästsajt utan det där är bara en EXTREMT kortfattad presentation av islandshästen..

Att rasen är en av de äldsta, att den är den 2:a största i Svergie fn. Att hästen är kan vara en allround häst, men används på tävling i gångartsridning. Finns säkert mer att tilföra i en kort presentation.

Sv: eksem

Upp till 80 cm? Vad baserar du din fakta på? Har du gjort en undersökning? :confused:

Min islänning inte den enda som hoppar över 1 m. Du kan bland annat fråga Freyr så får du kanske till och med se bildbevis på en häst som hoppar mycket högre än 80 cm!

Är inte ute efter bråk men reagerade på varför du valt just det måttet?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 383
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)

Hästrelaterat