Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min ponny är mjuk-geleig i ena kotan vad kan det vara? Galla? Han har pytte små mjuka gallor ibland på bena men inte som den på kotan...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Chateau
·
Hästvård Har i kväll varit ute och tittat på en häst med förmodad hovböld (preliminär diagnos från stressad veterinär). Och jag hittar ingen...
Svar
5
· Visningar
2 089
Senast: ameo
·
Hästvård Från början: Dotterns ponny blev väldigt stel i bakbenen efter ett rejält regnväder en natt i slutet av augusti (hon gick ute dygnet...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: jamman
·
P
Hästvård Man kan rida en häst som får Ventipulmin va? Glömde fråga vet. så jag frågar er. Har era hästar blivit bra med Ventipulmin eller vad...
Svar
3
· Visningar
1 431
Senast: Immer
·
Hästvård Jeg er interessert i en hest som har en galla/ bursa i hasledet bak. Den får derfor en lett anm. på böjprov när benet böjs. Annars er...
Svar
7
· Visningar
2 304
Hästvård Min 4½ månaders fölunge har fällt det mesta av sin fölpäls. Bara på rumpan och ryggen kvar. Men nu har han börjat fälla på huvudet igen...
Svar
4
· Visningar
743
Hästvård Min häst hade jättemycket rasp på alla fyra vita benen och fick lymfangit pga detta :( . Hon har fått penicillin i två omgångar och...
Svar
7
· Visningar
751
S
Hästvård Min 18 åriga travarkille har blivit svullen på ena sidan av skrapet. Han är svullen och det känns lite hårt när man klämmer där, men han...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Johanna_Agge
·
A
Hästvård Hej! Min häst har fått ett sår på sitt ena bakben, utanpå senan, det är inte i kontakt med senan lr så utan helt enkelt utanpå. Han är...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: snofflan
·
Hästvård Vår kuse gick omkull i måndags och skadade sig på bägge knän, på vänster sida blev det ett rejält djupt sår som glepade och som skulle...
Svar
15
· Visningar
7 328
Senast: nilema
·
Hästvård Tiden går fort och den ounvikliga dagen närmar sig för min trollunge. Den 15 november flytar vi och hästerna till nya gården men en...
Svar
5
· Visningar
964
S
Hästvård Min valack född-97 har en kraftig hälta i vänster bakben och jag kan inte förstå vad det är. Hela benet och hoven är alldeles iskallt...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: TantEster
·
Hästvård Stallägaren till stallet där jag har min häst har ett nordsvenskt sto som svettas som jag vet inte vad. Både hon och jag har nu börjat...
2
Svar
20
· Visningar
2 059
Senast: CLEO
·
T
Hästvård Vad kännetecknar mugg och vilken behandling behövs? Har hört att när hästar har mugg så är det på flera ben samtidigt, kan det...
2
Svar
23
· Visningar
2 237
Senast: CLEO
·
S
Hästvård Hej min 8-åriga häst har fått konstadterad strålbenshälta vänster fram men har även förändringar hö fram,han har en lindrig hälta.Letar...
Svar
13
· Visningar
1 515
Senast: mims
·
K
Hästvård Har hört flera säga att stress/nervositet hos hästar kan bero på magnesiumbrist. Men vad orsakar egentligen bristen och hur vanligt är...
Svar
6
· Visningar
3 183
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Tycker att det skulle vara intressant att veta hur stora era vinterhagar eller rasthagar är? Kanske också hur många hästar som går i...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: tgd
·
Hästvård Vad betyder det mer exakt. Vad är det som har hänt, finns det ngt man kan göra för att förhindra att det fortsätter? :confused:
Svar
5
· Visningar
2 153
Senast: Arabis
·
N
Hästvård Upptäckte igår att min häst hade blivit sparkad på hasen. Såret är ca 2 cm brett och det glipade men var inte så djupt. Jag är dålig på...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Robin1
·
Hästvård I onsdags förra veckan opererades min häst, och när jag hämtade henne nästa dag gick hon inte riktigt bra, korta steg, speciellt neråt...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)