Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård att linda hästen med BoT efter att den blivit rakad på benen, + fått kortison insprutat? (kotorna) Värmen som uppstår, liksom...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Evergreen
·
P
Hästvård Det är inte ofta jag besöker sidorna längre, men var intresserad av att se ifall det fanns några bra tips på hur jag anlägger en bra...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: mackan
·
K
Hästvård Min häst är förövrigt en vaken & trevlig kille, men när det kommer till motionering så är han inte lika pigg längre,. i skritt är det...
Svar
17
· Visningar
1 135
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård :eek: Min lille plutt har fått ett sticksår på vänster fram. Den är på skenbenet på framsidan. Hon har en jättesvullnad kring såret och...
Svar
6
· Visningar
3 339
Senast: Novelette
·
T
Hästvård Vet någon det bästa sättet att anlägga en permanentbädd? /Tasoom
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: milly
·
Hästvård För en vecka sedan berättade de som brukar släppa ut mina hästar på morgonen att min ena ponny hostar massor när de leder ut honom. Jag...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Lena_B
·
L
Hästvård Upptäckte idag att min häst hade en stor knöl, som en golfboll ungefär, mellan ganacherna..i gropen där...även några små runt om...
2
Svar
30
· Visningar
4 902
Senast: ladygin
·
E
Hästvård växer hästens hovar snabbare om man ger den kalk? hur ger jag isåfall hästen kalk, och vart får jag tag i '"hästkalk"? min häst är...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Lena_B
·
Hästvård lite nyfiken... Kan det visa sej på helt olika sätt eller finns det nåt mönster i hur det märks? Förutom röntgen mm då...:confused:
Svar
5
· Visningar
14 452
Senast: Fifflan
·
E
Hästvård En av våra hästar, vbl travare valack på 18 år, blir väldigt tjock och gallig i kotorna när han har stått i boxen över natten...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Annica Ahlfeldt
·
F
Hästvård Blir tokig letar och letar men inte på en enda jvla veterinärsajt får jag träff när jag söker på ringkota! Nån vänlig själ som har...
Svar
10
· Visningar
3 778
Senast: Filosofen
·
Hästvård Hej Behöver lite tips och råd. Vi har en islänning i stallet (inte min häst) som har börjat klia av sig manen (inte alls mycket...
Svar
12
· Visningar
2 465
H
Hästvård Jag har några frågor om hur era hästar har det i boxen (eller spiltan): *Vad är det för underlag i boxen? Dvs betong, trä, gummi etc...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 689
Senast: Egonson
·
M
Hästvård nån som vet va butolism e får nått ja hittar inget på internet.
Svar
4
· Visningar
825
Senast: mai
·
C
Hästvård Den 1 juli blev min ponny sparkad i hagen och blev rejält halt (3 grader i skritt). Vi åkte direkt in och röntgade men hittade ingenting...
Svar
2
· Visningar
1 206
Senast: Chippen88
·
S
Hästvård Hej på er alla kloka Bukefalister! Vi behöver era råd. En vän till mig har en häst som går och drar på en hälta i höger fram. Den...
Svar
13
· Visningar
5 937
Senast: SweetSelene
·
H
Hästvård var kan man få tag i torv? jag bor i uppsala. funderar på att lägga ett lager i botten av boxen och sedan halm uppepå. detta för att...
Svar
1
· Visningar
660
J
Hästvård Hejsan! Min häst blir otroligt tjock lätt. Igår kunde jag inte få runt sadelgjorden det var väl ungefär 1 dm kvar... :smirk: Hon...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: Juvelflickan
·
B
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite hjälp angående täcken. Om man har en häst som inte är klippt och inte rids särskilt hårt, behöver den då...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Robin1
·
A
Hästvård Avmaskade min häst med Ivomec i veckan. På kvällen (3 h efter) hade han fått bubblor på halsen och var varm kring det området. Helt OK...
Svar
12
· Visningar
1 496
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka