Box-frågor

Sv: Box-frågor

Ang trägolv så har det aldrig RUTTNAT (är impregnerat!) sönder för oss, däremot har det behövts bytt för att "nån" häst skrapat med hoven och då sliter det!
Så har man ingen"skrap"-häst så håller det relativt länge.

Senast ändrad:

*Vad är det för underlag i boxen? Dvs betong, trä, gummi etc. Varför? Betong. Vi har tänkt sätta gummi men det har bara inte blivit av.

*Vad har du för strö i boxen? Varför just det? Hur tjockt lager har du i boxen? Något sågspånsliknande, typ 10 cm. Har det för att det är billigast och mest lättmockat.

*Bädd eller inte? Om bädd, hur gör du för att det ska bli så bra som möjligt? Hur länge håller bädden innan den måste mockas ut? Inte bädd.

*Vad för typ av stall står hästen i? Fattar inte riktigt, men ett gammalt fint stall med fem boxar.

*Hur stor är boxen, och hur stor är hästen? Sto med föl box (hon har aldrig fått föl). Hon är 1.54 hög ungefär,

*Vad är det för underlag i boxen? Dvs betong, trä, gummi etc. Varför?
Betong. Vi står inhyrda så jag vet inte varför,men jag är nöjd med det.

*Vad har du för strö i boxen? Varför just det? Hur tjockt lager har du i boxen?
Halm. Så pass tjockt att inte golvet känns igenom när man går på det.

*Bädd eller inte? Om bädd, hur gör du för att det ska bli så bra som möjligt? Hur länge håller bädden innan den måste mockas ut?
?

*Vad för typ av stall står hästen i?
Litet stall på landet, fem boxar och fyra hästar.

*Hur stor är boxen, och hur stor är hästen?
Boxen är ca 2,5 x 3 meter. Hästen är 151 cm hög.

Liknande trådar

Hästvård Tänk dig att du har häst och står inhyrd i ett privatstall. Stallägaren har ett event på gården och det kommer helt okända hästar från...
2
Svar
36
· Visningar
4 343
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 964
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 069
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18