Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter helt galet. Speciellt ur smittskyddsynpunkt. Mask hade jag dock verkligen inte oroat mig för. Hade blivit rätt så arg också över att boxen smutsades ner då jag själv är väldigt petig med mina boxar och lägger en del pengar på att dom ska vara fina.Tänk dig att du har häst och står inhyrd i ett privatstall. Stallägaren har ett event på gården och det kommer helt okända hästar från andra stall. Hen "lånar" din box, när hästen är ute i hagen. Under dagen kommer x hästar spendera ca 0.5-1 timme var i din hästs box. Du har en fluffig och tjock bädd på ca 4 spånbalar. Du får ingen ersättning, inget nytt spån, ingen rengjord box. Inte ens frågan om det är okej. Möjligen blir boxen blir halvhafsigt mockad som tack. Vad skulle du tycka om det?
Har haft samma möjlighet när jag stod uppstallad på anläggning.När jag stod uppstallad med min förra häst fick vi avdrag på stallhyran om utomstående häst lånade ens box vid tävlingsevenemang.
Jag är rätt okinkig, men jag skulle bli skogstokig om jag inte blivit åtminstone tillfrågad.Tänk dig att du har häst och står inhyrd i ett privatstall. Stallägaren har ett event på gården och det kommer helt okända hästar från andra stall. Hen "lånar" din box, när hästen är ute i hagen. Under dagen kommer x hästar spendera ca 0.5-1 timme var i din hästs box. Du har en fluffig och tjock bädd på ca 4 spånbalar. Du får ingen ersättning, inget nytt spån, ingen rengjord box. Inte ens frågan om det är okej. Möjligen blir boxen blir halvhafsigt mockad som tack. Vad skulle du tycka om det?
Fast om en häst blir sjuk så är ju inte veterinärvård jämförbart med ett besök på VC för en människa, så det är lite skillnad bara i det och en anledning god som någon att vara väldigt försiktig.Hade blivit vansinnig. Speciellt nu när ehv-1 finns i närheten.
Annars ser jag egentligen inget problem med att en häst mellanlandar och lånar min box över en dag tex. Kan ibland tycka man går till en viss överdrift när man betraktar alla utomstående hästar som om de vore smittade av pesten. Hälsar jag på hos en kompis med min häst vet jag knappt om det är tillåtet att klappa de andra hästarna liksom. Inte pga en vän, utan mer ”är det generellt tillåtet att röra en annan häst och sen klappa min egen”?
Det är ju levande varelser och smittor finns och kommer alltis göra. Precis som vi människor åker på förkylningar med jämna mellanrum.