Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vill gärna ha lite fakta om det! Hur syns det? (På röntgen, eller bara vid böjprov) Hur behandlas det? Vad är det som händer...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: ako
·
K
Hästvård Hejsan! Jag ska sko min häst idag och kom å tänka på om jag ska sätta på henne snösulor ännu! :confused: Är det nnågon som har...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: hallon
·
Hästvård Min kompis har en häst som är korsning mellan quarter och kallblodstravare. Det är en vacker och välproportionerlig häst som fungerar...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Djurjouren
·
A
Hästvård Min ponny svettas fruktansvärt mycket. Upptäcktes på morgonen när hon stått inne hela natten. Har svettats mer eller mindre nu i tre...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Anng
·
V
Hästvård Är lite nyfiken, är det många som har fått inhalationsbehandla sina hästar t.ex. pga luftvägsproblem? Min häst får nämnligen det nu...
Svar
7
· Visningar
1 636
Senast: sova
·
Hästvård Här e min historia: Torsdag: lite hängit skrittade ut han var pigg fredag: såg allmänt hängig ut tämpade toll 39.7 han har vanligt...
Svar
7
· Visningar
2 363
Senast: nanni
·
B
Hästvård Har läst att viktband är rätt säker metod att ta reda på hästens vikt, men att det kan skilja 20-30 kg. Mätte mitt arabsto igår, hon är...
2
Svar
29
· Visningar
3 084
V
Hästvård Undrar om det är nån som har koll på detta. Jag har en vinterhage där jag brukar försöka ha hästarna bara när det har frusit (tjäle) och...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Är det någon som vet vart man kan vända sig om man är lite sugen på att som lekman läsa lite av den litteratur som används vid...
Svar
8
· Visningar
2 142
Senast: Lena_B
·
C
Hästvård när ni har tränat hårt eller tävlat så hästens ben har blivit ansträngda vad gör ni med benen då? Eller ni gör inget alls? gör ni...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Huntress
·
A
Hästvård Mina hästar kommer hem från sina fodervärdar 1 mars. Då kommer de att tränas hårt och tävlas, därför undrar jag om det är okej att...
Svar
9
· Visningar
2 100
Senast: Centaur
·
Hästvård Jahapp,så har "ponnyn" dragit på sig ett kornrands/balltramp. Och precis i rätt årstid.Mitt i smäckleraperioden.. :eek: Tänkte...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: ankans
·
Hästvård Man lär sig tydligen något nytt varje dag, jag hörde för första gången ordet xbent och undrar givetvis, även om jag kan gissa mig till...
Svar
9
· Visningar
2 025
Senast: suisyola
·
M
Hästvård Hahaha *skrattar* :D Var ute hos tvååringen idag o upptäckte att han tappat även sin andra framtand nu! Han ser för skojjig ut! När...
Svar
2
· Visningar
652
Hästvård Jag tycker att kompitensen hos hästägare i dag är väldigt låg! :( I samband med att man införskaffar och därmed ansvarar för en häst...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 642
Senast: Amica
·
Hästvård Min ena häst, en nordis, har för andra året i rad fått konstiga hårlösa fläckar. Det föreligger ingen som helst hudirritation...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: Tussemaja
·
K
Hästvård Säkert skit dum fråga men jag måste bara få veta. Om hästen skadat sig och blöder så pass mycket att ett förbandbehövs, hur lägger...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: mirage
·
D
Hästvård Min pålla hade jämntjockt ben i onsdags eftermiddag, ringde vet, hon sa "ut och gå", eftersom jag ej hittade ngt sår. Ej halt, ingen...
Svar
5
· Visningar
2 056
Senast: daysi
·
Hästvård Ska byta sadel,den verkar trycka.Vad har era hästar för bomstorlek???Min ska ha 30 enl en mätning men tycker det verkar va lite,den...
Svar
13
· Visningar
3 274
Senast: Snobben
·
A
Hästvård I torsdags upptäckte vi att vårt New forest sto stod o skrapade med foten.. Kanske inte så oroväckande i sig.. men hon stod i...
2
Svar
20
· Visningar
2 639
Senast: Amica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Akvarietråden V