Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Jag har en häst på prov, och enligt hans ägare har han inte blivit kollad i munnen av tandläkare på ett bra tag. Jag märkte för några...
Svar
4
· Visningar
2 098
Senast: AtletShipping
·
F
Hästvård nu kommer vi till dessa disskutioner då.. Jag undrar hur ofta ni anser att man behöver verka hovarna? hur ofta anser ni att man...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: emindy
·
F
Hästvård Den 1/10 fick jag hem ett nyss avvant föl på 5 mån drygt. Korning paint-halvblod, normal storlek för ett halvblodsföl i hennes ålder...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 549
Senast: Nafayette
·
Hästvård Som varken är varm, svullen eller markerar när man känner på benet. (vänster fram). Det blev så efter att jag ramlade av för en vecka...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: cajsa
·
P
Hästvård Jag behöver veta hur man gör ett alsospritomslag. Hästens "till och från-lymfangitben" har svullnat upp igen och jag får inte tag på vet...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Iglatjarn
·
Hästvård Lite hjälp, tack..! Idag har jag vart på Alternativ mässa. Rätt koolt, men ganska tråkigt... Tills jag hittade en dam bland annat...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Centaur
·
P
Hästvård Hej allihopa. Har nu fått hem mina första back on track paddar. men blev så grymt besviken att det står att knäskydden ska ha kommit...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: babsan
·
Hästvård Min häst har dragits med en sk kotsenskideinflammation ett tag nu. Hon har en galla som liksom kläms åt av ringbandet runt kotan. Vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 212
Senast: babsan
·
N
Hästvård "Min" häst den jag rider är ute året runt på vinter har de skydd att gå in till om det rengnar eller snöar.Hon har täcke och så.... men...
Svar
7
· Visningar
1 001
·
V
Hästvård Jag har en arabkille som jag skor runt om då vi sysslar med distans och han ömmar så förtvivlat på grus om han inte har skor. Han har...
Svar
9
· Visningar
916
Senast: Bubbla
·
C
Hästvård Mitt varmblodsto har haft utslag på kroppen enda sen jag köppte henne för ett år sedan. Jag trodde först att det var regnskållor så jag...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: gylle
·
L
Hästvård Nån som har någon erfarenhet av det? Hur lång tid det kan tänkas ta innan hästen är igång igen?
Svar
14
· Visningar
5 081
Senast: Colombia_Girl
·
P
Hästvård avmaskar ni era hästar? med vad?
Svar
12
· Visningar
863
Senast: kopur
·
H
Hästvård Är det farligt när ett bett rostar? Om det händer, ska man byta bett då? :confused:
Svar
4
· Visningar
911
Hästvård Är det någon som har länken till sidan med Kvarkasmittade stallar? Har sökt och sökt, men ej hittat! /Malin
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Freyr
·
M
Hästvård Och så var det detta med skornas vara eller icke vara igen :D Min häst vrickade sig och skulle skrittas vid hand i ca två månader...
Svar
3
· Visningar
721
·
A
Hästvård Är så himla arg! :mad: Hade flyttat min polle till ett stall där han skulle stå över vintern, har funkat bra förut, han stod där...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: kicki71
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har haft "Probimin" (är inte säker på hur det stavas) till min häst att ge henne vid behov. Nu har jag helt fått...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Juvelflickan
·
M
Hästvård Vad anser ni om det? Använder ni det till er själv/hästen? Hur länge har ni använt det? Är det i förebyggande syfte eller för att läka...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: maximilia
·
B
Hästvård kan en häst få sådana tandproblem att ph-värdet i munnen ändras och gör så att sweetiron/sötmalms-bett kan börja rosta??
Svar
13
· Visningar
1 462
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka