Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård fråga? när brukar ni ta in på kvällen, resp. släppa ut på morgonen? MAO.. hur länge måste hästen stå i boxen på natten?
2 3
Svar
59
· Visningar
3 158
Senast: zoccer
·
Hästvård Hej allihopa. Sitter här och funderar. Min häst har börjat på en pencilin kur med Ethacilin i dag och på det är karenstiden 14dygn...
Svar
1
· Visningar
634
P
Hästvård Jag har en tváárig shettisdam, som kliar bort báde man och svans. Hon har fortfarande nágra lánga strán man kvar och svansen är bara...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Pirayan
·
C
Hästvård Min systers häst har fått flera "bölder" på hela kroppen. Först va de mest som utbuktningar men nu har dom spruckit å massa var har...
Svar
15
· Visningar
4 814
Senast: maximilia
·
I
Hästvård Satt och funderade lite avmaskning.. hur varierar ni ert medel.? Byter ni mellan två olika grupper eller ur tex tre? Tänkte på...
Svar
11
· Visningar
1 043
Hästvård Min häst har plötsligt börjat reagera då man borstar honom runt skapet. Han har aldrig förut varit kittlig eller irriterad på något sätt...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: mathil
·
T
Hästvård Hej, när det någon som råkat ur för följande: I pannan finns klumpar av hår där det i botten sitter som en vit massa (typ psoriasis...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Vad är det? Hur behandlar man det? Och hur undviker man uppkomst av det?
Svar
1
· Visningar
761
Senast: stally
·
Hästvård fick för ett tag sen en "överdragssko" i gummi av en kompis som hsde fått den som ett varuprov. den ser ut som en hov i gummi bara utan...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: milly
·
Hästvård Är det någon som vet hur det ligger till när det gäller täcken med hög hals, har hört nånstans att hästen kan bli dålig i ryggen för att...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: ecssory
·
K
Hästvård Han tränas dagligen och har riktigt tät hårrem. I dagsläget blir han rejält svettig :smirk: , och jag ska klippa honom snarast. Men nu...
Svar
5
· Visningar
897
Hästvård Har frågat förr om Hippogrip, men det var något år sedan, och då fick jag inte så många svar. Hoppas därför att det är OK att fråga igen...
Svar
11
· Visningar
2 105
Senast: Rikkan
·
Hästvård Hejsan!! Finns det någon här som har en häst med denna sjukdom? Min har haft den sen hon var 9år och är nu 16år och symtomfri.. Skulle...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: ako
·
K
Hästvård Min häst är en riktig skitgris finns det en gnutta lera i hagen slänger hon sig på rygg och riktigt gnor in leran. Helst mitt uppe...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Krich
·
U
Hästvård Jag ska stalla upp min häst på ett stall där det strös med torv! Jag har hört att det är bra, det suger upp bra och den starka lukten...
2
Svar
22
· Visningar
2 115
Senast: Buzz
·
P
Hästvård Hur alvarligt är det??? Att det är alvarligt och svår läkt har jag förstått...... Jag har höjden av otur travade i lugn trav i...
Svar
2
· Visningar
1 218
Senast: Lisso
·
Hästvård Kanske knäpp fråga, men vår ståtliga welsh-herre har lång, vacker man. :love: Men nu funderar jag på om jag kanske ska rycka den när...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: PAU
·
C
Hästvård Halkar hästar omkring utan skor? Min ponny för många många år sedan gick barfota. Efter honom har jag haft en del hästar som tyvärr...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: emindy
·
T
Hästvård Var hos vetrinären med vår hingst i förra veckan och fick då veta att han har en patella upphakning på ena benet. Han har aldrig haft...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: roslagen
·
F
Hästvård hej , måste veta svar på dessa frågor . svara utefter vad det kostar för Dig . vet att jag gjorde liknande tråd tifigare idag , men...
2
Svar
27
· Visningar
2 302
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna