Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mårran skrev:Jag undrar en sak Ni som har olika tider på vardagar och helger, fodrar ni hästarna på så olika tider också. Jag tyckte att det var någon som hade 6 på vardagar och 8-9 på helger det är ju rätt stor skillnad.
Och ni som har hästarna ute till bortåt 22 eller tidigare också för den delen, hur fungerar det Jag tycker att det är så krångligt att ta in dem när det är mörkt, har ni lyse i hagen eller så?
ameo skrev:Undrar hur många av Er som har hästarna ute mer än halva dygnet vinteritd som är medvetna om att man i dessa fall MÅSTE ha tillgång till vindskydd/ligghall till hästarna i hagen... (enligt djurskyddslagen - djur räknas som utegångsdjur om de är ute mer än halva dygnet)
Här får pållarna frukost ungefär kl 7, går ut vid 9-tiden och kommer in vid 18-19-tiden - på vinterhalvåret.
Än så länge går merparten av pållarna ute dygnet runt, men får komma in nån enstaka natt om det regnar flera dagar i sträck. De är väldigt tydliga med att signalera när de tycker det är dag att gå in...
ameo skrev:Undrar hur många av Er som har hästarna ute mer än halva dygnet vinteritd som är medvetna om att man i dessa fall MÅSTE ha tillgång till vindskydd/ligghall till hästarna i hagen... (enligt djurskyddslagen - djur räknas som utegångsdjur om de är ute mer än halva dygnet)
Djurjouren skrev:Frukost vid 05.30 ungefär
Utsläpp kl 8.00
Middag runt 13
Intag vid 18 nu när det är så mörkt regningt och blåsigt. Då får de oxå hö
Sen nattmat vid 22 tiden.
Så 12 timmar i box blir det.
Dock bara för de som accepterar det, de andra går ute dygnet runt trots att jag ogillar det.