Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt ena arabsto var som unghäst väldigt känslig i sina luftrör o hade ofta host, gick på nån medicin som vet skerv ut (kommer inte ihåg...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: arabia
·
Hästvård Vad tycker ni om det. Är det verkligen bra för hästen att använda det direkt på huden. :confused:
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: Catinca
·
Hästvård Suck Nu har Novan börjat hosta igen och jag förstår inte varför. Hon står i kallstall med bra luft, äter silage och har torvströ i...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: carinaso
·
P
Hästvård Tänkte att jag skulle höra lite vad ni tycker för jag vet inte helt vad jag skall göra. Förra söndagen så trampade min häst sig i...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Peach
·
P
Hästvård jag börjar bli trött på skador... min häst hade svullet öga idag, så efter behandling fick han gå ut i hagen igen, alltså ingen ridning...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: janta
·
Hästvård Har precis fått veta att man med hjälp av en värmekamera kan kolla om hästen har några inflammationer osv i kroppen.Är detta något som...
2
Svar
31
· Visningar
3 674
Senast: Snobben
·
P
Hästvård Vet ej om detta ligger rätt! Har funderat lite på detta med hästars vikt. Vet att man inte kan generalisera, men, vad är er...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: ameo
·
Hästvård Hästen har en liten pigg, definitivt verkar det vara samma material som övriga tänderna om man säger så. Det är alltså ingen...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: anhe
·
H
Hästvård Till djursjukhuset. Ska på hälturedning. Någon som vet vad dom gör på en hältutredning?
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård Vet ett sto som står alldeles ensam iskogen med sig själv som enda sällskap. Fin så länge sommarbetet fanns men nu när snön ligger ca 30...
2
Svar
20
· Visningar
1 609
Senast: LLaika
·
L
Hästvård Hej, jag har hört talas om en häst som har brännskador på ryggen. Vars på ryggen vet jag inte. Tydligen har hår börjat växa ut igen...
Svar
4
· Visningar
784
S
Hästvård min ponny har efter en körolycka varit halt men endast i trav i nu 4månader,tog ut vet och han gav boxvila,sjukhage, och 2månadsvila sen...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Lejonelle
·
U
Hästvård Var det någon som såg kvällens avsnitt av vetterinärerna? Vad skulle ni gjort om ni ägt hästen med knä och ryggproblem? Jag kom iofs...
2
Svar
22
· Visningar
1 978
Senast: ako
·
Hästvård Var går gränsen för \"anmälningsbar\" vanvård? Vet inte om detta ska ligga på juridik eller här, men testar här först (moderator får...
Svar
8
· Visningar
1 618
Senast: Dorro
·
H
Hästvård Skickade in träckprov på mina hästar (2) och fick svar idag!! Halvblodet hade 0 på blodmask, 0 spolmask och 0 övrigt. Ponnyn hade 660...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min älskade pålle har ETT stort "fel". Det går nästan inte att röra honom när han gjort sej illa. Nu i Måndags var vet. hit för han...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: biffen
·
P
Hästvård Är lite fundersam över min häst. Hon har varit lite "krasslig" i ungefär en vecka nu. Jag tycker hon låter något ansträngd i sin...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: pussi
·
W
Hästvård Hej! Har en tre åring som har haft mycket mugg på ena bak kotan. Nu är allt borta men hon svullnar alltid i kotan under natten. När hon...
Svar
4
· Visningar
2 792
Senast: ankans
·
Hästvård Vill veta hur ni tänker och tycker!! Mitt isissto har tillgång till box med spån, samt fri tillgång till hö, från sin rasthage. Hon...
Svar
8
· Visningar
826
S
Hästvård Någon som vet något om detta? Är det en sjukdom eller det som vissa oskodda hästar drabbas av under våren/hösten (att det blir en...
Svar
2
· Visningar
1 119
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka