Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ok, inte helt säker på stavningen... men jag har haft en del problem med min häst på senaste med att han är är fräcsh i steget men ändå...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: piggy
·
P
Hästvård Ibland (kanske alltid?) har jag sett det står på preparat (läkemedel) att de inte ska användas tillsammans med något annat preparat, för...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: piggis_83
·
Hästvård Har ju funderat över vad jag ska göra med hästens ink han har på magen. Den är väl runt 3 cm i diameter åt alla håll och idag när jag...
Svar
9
· Visningar
2 442
Senast: Pleasure
·
K
Hästvård En undran: Varför kan man inte använda en sån "örontermometer" man tar i öronen på ex vis bäbisar, på hästar? Eller-kan man det?Vore...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: knoppan
·
Hästvård Hoppas på lite tips och råd från kloka människor härinne. Var och red i ridhuset idag med pållen. Går kalasbra på rakt spår, och i...
Svar
2
· Visningar
724
X
Hästvård Jag vet att det är något som inte står rätt till hos min häst, men vad som är fel, vet jag inte. :confused: Stackars min lilla...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 277
Senast: Asa_S
·
P
Hästvård Antagligen har min lilla häst fått det. Var supertjock i ena bakbenet igår morse! Hon har mugg på det benet som inte velat ge med sig...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: piamar
·
Hästvård Hör det samman på något sätt? Ponnyn jag rider ibland brukar innan han ska kissa, stå och kicka kanske två gånger mot magen, jag vet...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: pepp
·
C
Hästvård P-Spruta till häst.... Är det förbjudet att tävla om hästen är sprutad med en sådan? Är all tävling förbjuden i såfall? Från Klubb...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Islandshesten min har gått fra 110 grader til 90 grader i mankevinkel det siste året! :confused: Riktignok var han tjukk da han var 110...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Sar
·
Hästvård Hur gör ni för att hålla era hästar mjuka och fina i kroppen (botsett från ridning)? Märker ni skillnad efter vilodagar? Ger ni någon...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård Jo, det är en i stallet som klipper hela sin häst, och då menar jag HELA!!! allt utom halva huvudet är klippt... Benen, magen öronen...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Nora
·
H
Hästvård Alltså cirka 3 km ifrn mig bor det en man på ca 50 bast han har ca 25 kossor som går i taggtråd.(inget konstigt med det) men tillsammans...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: arabia
·
I
Hästvård Var på besök hos en hovslagare under en utbildning igår, och blev jätteintresserad av att lära mig ännu mer! Är det nån som vet om det...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: I.T.
·
M
Hästvård Hej alla! Min nya foderhäst har haft ett aktivt överben i vänster fram som han fått vila nu i flera veckor, för ca två veckor sedan var...
Svar
7
· Visningar
2 349
Senast: Carolineh
·
S
Hästvård Har precis köpt mig en liten vbl's dam vars hovvård har blivit väldigt eftersatt av tidigare ägare. Hade hovslagare ute nu i veckan och...
Svar
18
· Visningar
1 925
Senast: hailittoh
·
Hästvård Tänkte höra om det är någon här som har erfarenhet av öronfistel på häst. Jag fick i april ett stoföl som föddes med en öronfistel. En...
Svar
4
· Visningar
5 220
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Hovis var här å skodde min häst igår. Lät honom vila i går och när jag red i dag så var han jätteömfotad! Kan det ha något att göra med...
Svar
14
· Visningar
5 662
Senast: Doneloge
·
M
Hästvård Hej! Det finns ju så många visa och hästkunniga här, så jag hoppas att kanske någon har någon ide på vad som kan vara problemet...
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: bettysmatte
·
S
Hästvård hej! Vår ena islänning har nu varit öm efter verkningarna. Denna gången blev hon så öm att hoven var varm och hon ville inte riktigt...
Svar
4
· Visningar
4 376
Senast: Skatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V