Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hur klipper man snyggast runt svansroten? Vet på ett ungefär men behöver lite tips.
Svar
5
· Visningar
954
Senast: ninni78
·
M
Hästvård Jag undrar om det finns någon som kan berätta för mig hur en torvbädd ska se ut. I mitt stall har vi nu torvbädd, jag har ingen...
Svar
6
· Visningar
1 666
Senast: Rotterö
·
W
Hästvård Jag har en liten häst som är ponnykorsning (växt över 148cm) Han är kraftigt byggd i benen men har gallor (mjuka o inte speciellt...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: waterlilly
·
Hästvård Hej! Min lille hästs vänster bak var svullen nere vid kotan. Hoven var mkt varm. Kollade med tång på hoven om hon hade nån hovböld men...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Novelette
·
Hästvård Det började med en stelhet och hälta i vänster bakben. Hästen blev mera orörlig och belastade dom andra benen. Hältan gick över till...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: FrittePower
·
Hästvård på denna kubik till chettis? Ska avmaska men har ingen pejling på vikten på honom, har bara har honom ett par veckor...
Svar
17
· Visningar
1 216
Senast: Rolle
·
J
Hästvård En vän till mig har en shetlands hingst som har börjat hosta nu på hösten. Han hostar till hårt en eller ett par ggr om han ex rullar...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: janta
·
T
Hästvård Hej hopp! Idag kom hovis! Hekt perfekt tajming :banana: för i helgen kom snön :smirk: Fick hem min fd travare (kallblod) i våras...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Johanna_Agge
·
M
Hästvård Min häst slår med huvudet, varför? Detta är en lånehäst och hästen har tydligen alltid gjort så här. Den gör det överallt, i boxen...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: martha
·
Hästvård Min häst har råkat ut för sandkolik. Hon går i en lerig hage tillsammans med en annan häst. Morgon hö och lunchhö ges i hagen, har...
Svar
6
· Visningar
1 795
Senast: pika
·
Hästvård skulle höfodra nyss i hagen, då såg jaga tt mitt sto trampat sig på ballarna på ena framhoven och det blödde en del. tvättade ur såret...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Glimfeather
·
L
Hästvård Ja, enkel fråga, kan luftröret palperas? Jag har fått veta att luftröret inte kan palperas, så just därför har jag varit tvungen att...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: lill_flesky
·
P
Hästvård Har idag varit på Ale Djurklinik med vår 1-årige welsh cob hingst. För 14 dagar sedan fick han ett anfall av vinglighet och bara ville...
Svar
0
· Visningar
950
Senast: Pleasure
·
Q
Hästvård Jag har lite funderingar angående att låta hästen gå ute året runt. Klarar en Nordsvensk Brukshäst att gå ute året runt utan täcke...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: Sweet
·
H
Hästvård Min häst fick för några dagar sedan ett sår på hasen, efter det har hon blivit svullen på benet ner mot kotan och kotan. dock inte där...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: AraSlei
·
Hästvård Köpte för några veckor sedan en dressyrhäst som tidigare gått höga klasser i dressyr med plac så sent som förra året. Är tidigare...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: solros
·
Hästvård Märren har en gammal inflammation i ett bakknä (jag borde ha åkt in med henne för länge sedan och fått det undersökt, röntgat)...
Svar
5
· Visningar
1 830
Senast: evis
·
D
Hästvård När jag kom hem från ridningen i torsdags var hästen varm på hb kotled. Dock inte särskilt svullen... På baksidan (senan ovanför...
Svar
2
· Visningar
1 275
Senast: dorisdoris
·
S
Hästvård Min polle hade för ett tag sedan känningar i bakknäna, han vart behandlad och vart frisk. Gick superbra i ridningen och bra på tävling...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: Zadie
·
A
Hästvård Nu när det börjat bli kallare har min häst börjat att hosta. Han får inte "hostattacker" utan hostar till ibland, tex när han precis...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka