Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En släkting till mig har en häst, en shettiskorsning. Han är endast 2,5 år gammal, hingst och verkad enligt vildhästmetoden. Han är...
Svar
14
· Visningar
4 456
Senast: Enya
·
Hästvård Vart ringer man då? Har hittills inte behövt ringa något sådant. Finns det överhuvudtaget kvar?
2
Svar
23
· Visningar
4 023
Senast: Enya
·
C
Hästvård Någon som fodrat, fodrar med 'Stroppy Mare' ? Funkar det på hormonston? Priser och vart man kan få tag i 'Stroppy Mare' ...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Colombia_Girl
·
J
Hästvård Min ena häst har symtom som liknar fotskabb. Hon är ordentligt mjällig i hela pälsen och manen, och har "mugg" på alla ben, mest bak...
Svar
18
· Visningar
4 355
Senast: barajag...
·
Hästvård Har kylgel i stallet, har använt det ibland på ben, men är högst tveksam till dess effekt. Har nämligen smort in mig själv med det...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Lydia
·
Y
Hästvård Har mixtrat ihop det mesta jag lärt mig på olika ställenn, till en blandning som kanske inte är så bra... :crazy:? Efter ett...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Yellow_Dino
·
Hästvård Hjälp mig! vet att det har varit många trådar uppe om klippning, men någon måste ge mig råd! Ska klippa hästen i veckan nu, och undrar...
Svar
9
· Visningar
851
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av sådan skada ? Har precis kommit hem ifrån vet som via ultraljud konstaterade att pållen hade en...
Svar
3
· Visningar
1 606
Senast: FUNNY
·
A
Hästvård Jo, i stallet så finns det en häst som går och biter och drar i andra hästars täcken hela tiden. Finns det fler som har sånna hästar...
Svar
13
· Visningar
1 012
Senast: Zaria
·
K
Hästvård Vilket täcke har ni på era hästar nu (om ni har hästarna täckta)?Är det för tidigt med vintertäcke(mellansverige)?Svårt att veta tycker...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 732
Senast: AtletShipping
·
Hästvård Min häst fick en kraftig förkylning i somras med hosta och näsflöde.Det blev antibiotikakur och slemlösande men hostan har inte helt...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: Glimfeather
·
Hästvård Jag behöver få ut alla slaggproduker och annat som irriterar min pålle, men jag har inget förslag på viket preparat jag skall välja. Hur...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: doris
·
Hästvård Jag har ett bekymmer med min shettis. Han är snart 25 år men pigg och glad för sin ålder. Han har haft problem med klåda mellan...
Svar
16
· Visningar
1 420
T
Hästvård MIn gamla tant började med det ifjol höst, när hösten kom, runt oktober fick hon diarré och blev mer nervös, dvs hon väver betydligt mer...
Svar
11
· Visningar
2 002
Senast: Tokmaja
·
Hästvård :confused: Ja det är något som jag funderat på många gånger. Kan en häst ha huvudvärk på samma sätt som vi? Oftas så förutsätter ju vi...
Svar
13
· Visningar
2 319
Senast: nanni
·
N
Hästvård Min häst har börjat ogilla att bli ryktad verkar det som. Förut verkade hon njuta av det, men nu verkar hon grinig och gillar det inte...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: mysko
·
J
Hästvård När folk klipper hästarna (helklipper) så sparas bara en liten fläck på ryggen för sadeln, men jag undrar varför sparar man inte på...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 237
Senast: 2 isisar
·
Hästvård Skulle behöva lite tips från er. Skrev här innan att min häst har trampat sig själv på ballen, det hände i måndags. jag blev avrådd att...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: Glimfeather
·
P
Hästvård Min shettis är rent våt vid flankerna på morgonen i stallet....kan det vara för varmt i stallet? Hon har även börjat få mycke stöv/mjäll...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: Mynta2
·
Hästvård Är det ngn som har en bra bild som visar hasens alla ligament, senor, senfästen mm. Eller vet vad man kan hitta en? Så tydlig som...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Arabis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka