Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Det ser ut som en fågel har hackat i skiten .. så har det vart de sista 3 veckorna. Inte i allt men i ganska mycket . VAd kan det va...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: Lindaslycka
·
M
Hästvård När är sista datumet för att fixa pass till hästarna? Är det årsskiftet 04/05 eller 05/06? :confused: Det borde finnas en åldersgräns...
Svar
1
· Visningar
717
M
Hästvård Min 15 åriga ponny har hovledsgallor på alla fyra benen. Vad göra ?vet. sa att det inte var konstigt att en 15-årig häst hade det och...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: bapro
·
Hästvård Eller skall man bara klippa som en typ jaktklippning? Pållen i fråga har regnskållor (antagligen) på lite olika ställen på kroppen...
Svar
13
· Visningar
5 870
Senast: Welsh
·
Hästvård Är det någon som vet vad en harhas är förnågot???
Svar
8
· Visningar
3 188
Senast: zilla
·
K
Hästvård Har läst mycket om att låta sin häst gå bafota nu på sistone. Jag lutar mer och mer åt detta själv. Har en häst som haft fång för 3 år...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 047
Senast: emindy
·
Hästvård vet ni ngt natur läke medel mot skabb. vi har testat allt som står om skabb medlen m.m och ja vi har läst på svenska...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: sissu
·
Hästvård Jag har aldrig tidigare klippt/rakat hästen och har nu lite frågor... *Kan man klippa hästen nu, eller är det "försent"? Har hört att...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: mirage
·
J
Hästvård Hmm.. tittade på nordsvenskens fötter i går.. vid sporren känns det som om den blivit delad i fyra delar som sedan vuxit och blivit...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: LÄRLINGEN
·
P
Hästvård Hur vet man att en häst är för mager? En häst som jag känner syns det inte revbenen på men en ridlärare sa ändå att den var mager :confused:
Svar
1
· Visningar
654
Senast: pinky
·
J
Hästvård Hejsan! Jag undrar hur vanligt, hur, varför och när hästar får uringvägsinfektion? Började fundera lite idag... Hon kissade först som...
Svar
10
· Visningar
2 317
Hästvård Är intw riktigt säker på om den här tråden ska vara här, men isåfall får någon vänlig själ flytta den :angel: Men jag undrar vad...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Widerberg
·
Hästvård upptäckte att min häst var lite fast i ena sidan i halsen när man böjde.. provade med att ultraljuda hela hästen... blött och stank...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: nanni
·
Hästvård Min häst har "hårda" muskler. Inte som i spända (ihopkortade) muskler utan mer som att de har ändrat konsistens. De andra hästarna har...
2
Svar
28
· Visningar
3 213
Senast: Lejonelle
·
W
Hästvård Hej! Jag undrar om någon vet när och hur lång tid det tar för hästens betar att komma ut. Kan det skilja mycket på olika hästar...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Waccardi
·
J
Hästvård Tjo alla! Igår när jag kom till stallet hittade jag en lapp från min medryttarhästs ägare. Hon hade skrivitt att hästen var jättetjock...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: MoonFlight
·
Hästvård Häst opererades vä sida om luftstrupen på bringan för ytlig varböld för ca 5 v sedan och dag 4 efter op upptäckte jag att hon rörde sig...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Asa_S
·
T
Hästvård I vårt stall har vi nu kört Ivomec repektive Banminth ett tag när vi avmaskat och min fråga är nu om det kanske är läge att byta medel...
2
Svar
22
· Visningar
1 873
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård Tarsalsenskidan, vart lokaliserars den? En galla i tarsalsenskidan, kallas det genomgående hasgalla? En hasledsgalla, vart lokaliseras...
Svar
7
· Visningar
5 450
Senast: Lejonelle
·
T
Hästvård Hejsan! hur gör ni när era hästar fått tappsko? Min ponny är skodd fram men har nu tappat ena skon, hovslagaren kan inte komma förrens...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 074
Senast: nettanbabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka