Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur lång tid brukar det ta för en häst att åter bli ridbar efter en hovböld? Hur brukar dagarna/veckorna efter bölden se ut? Står...
Svar
6
· Visningar
23 594
Senast: Lazio
·
Hästvård Funderar på att klippa Herman i vinter. När bör man göra det? Är det för tidigt nu? Tänkte bara klippa "haklapp" och kanske lite under...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Blueeyes
·
Hästvård När jag köpte min ena häst var han lite ryggöm, men visade ingen reaktion på böjprov. Efter en tid, trots väldigt försiktig...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: Carolineh
·
J
Hästvård ...idag såg jag nämligen en 55 minuters lång film om just hovar. Det var verkligen hur intressant som helst och det handlade om allt...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Juvelflickan
·
K
Hästvård Hej hopp! Jag har sökt på gamla trådar om att släppa en svettig häst i hagen utan täcke, och är fortfarande lite fundersam i ämnet...
2
Svar
24
· Visningar
2 618
Senast: vickan
·
B
Hästvård Klippa eller INTE klippa det är frågan ;) Min sköthäst, en nordsvensk, har fått björnpäls :smirk: :D och nu undrar jag om ni tycker...
Svar
8
· Visningar
760
·
Hästvård Hej! Jag har en skimmel och har ett litet problem med henne. Hon envisas med att färga sin svans blond. Varje dag när jag kommer till...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: patty
·
Hästvård Jag har 2 hästar varav den ena (travare) lagt sig till med en tjock lång och lurvig vinterpäls , men den andra (halvblod 2,5-år) har...
Svar
3
· Visningar
2 024
·
S
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Sax!
·
Hästvård har lite funderingar kring hullet på min 6 månaders fölunge som jag fick hem förra veckan. Han är pigg och glad och fin i pälsen. han...
Svar
10
· Visningar
1 606
Senast: grimman
·
Hästvård Hej Såg hos en hästhandlare som importerar hästar en gång att flera av hästarna hade vita streck på benen. Dvs det hade växt ut vitt...
Svar
11
· Visningar
2 534
Senast: popeye
·
Hästvård Ni som vet... "Biter" munkpeppar endast på könsdriften eller kan det "bita" på den allmänna go;en också ?
Svar
2
· Visningar
877
Senast: sissu
·
Hästvård Har en 4-åring som håller på att sättas igång efter att ha gått med föl. En av de första gångerna jag travade (efter någon veckas...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: grimman
·
F
Hästvård Min fjording behöver gå ner i vikt. Jag rider regelbundet varannan dag och ger henne hö plus mineraler. Jag behöver tips över hur jag...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: mackan
·
S
Hästvård Medryttarpållen har flera små :confused: "bett" på både halsen och under magen och igår upptäckte jag en mindre knöl på ryggen. Nån...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Sweetaah
·
Hästvård För er som kommer ihåg mina tidigare trådar pom mitt hannoveraner sto som jag först trodde bara trilskades och sedan visade det sig att...
Svar
3
· Visningar
930
A
Hästvård Vad tycker ni är för och nackdelar med och linementa hästar? jag linementar min ponny efter ansträngt ridpass ex hoppning eller...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Asterix
·
V
Hästvård Nu är jag tillbaka med ponnyerna igen. En del saker har blivit bättre, eller rättare sagt en sak har blivt bättre. Dom får mer...
Svar
13
· Visningar
942
Senast: shady
·
L
Hästvård Jag har en gammal ponny som lätt svullnar i benen (strax ovanför kotorna), mest bak. Han är alltid lite svullen på morgonarna, och har...
Svar
16
· Visningar
10 986
Senast: A-a
·
S
Hästvård Min häst har fått någon form av hudutslag - vet var ute och tittade idag och jag fick rådet att raka områdena och sedan tvätta med...
Svar
3
· Visningar
1 628
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II