Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

3
Hästvård Hoppas någon orkar lyssna och kan hjälpa mig nu. Värden har rasta samman igen :cry: Min häst har stått i två månader nu pga. en...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Excalibur
·
F
Hästvård Min häst har varit hos veterinären för hovböld i förra veckan. Veterinären skar upp ett hål i sulan och hästen fick gå en vecka med...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Ginne
·
Hästvård Ja min pålles ena bakben knäpper det i, OFTA!! Jag upptäckte det i sommras att det började knäppa ganska så ofta i bakbenet på henne...
Svar
12
· Visningar
1 987
Senast: MicroMonster
·
Hästvård Min häst har under lång tid haft problem med knäledsinflammationer. Han är behandlad flera gånger med cortison men det läker inte ut...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Lupin
·
Hästvård Mitt gamla avelssto har fått en konstig klåda. Det är ett litet parti bak på låret. Hon har stått och kliat sig mot boxväggen. Man...
Svar
8
· Visningar
698
Senast: Hera
·
T
Hästvård Jag kom hem efter 10 dagar på Mauritius, och pållen ser alldeles stel ut i bakdelen. Liksom går lite underligt, baken guppar. Hon är...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: Tican
·
Hästvård Finns visst en utbildning som lär ut hur man masserar dom djupa musklerna o inte som den "vanliga" dom ytliga. Kommentarer, dom...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Innan jag börjar berätta vill jag säga att hästen inte är jättehalt, utan mer stel som jag skrev. Därför har vi valt att inte ta ut...
Svar
5
· Visningar
7 090
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Min häst har fått SPATT i alla glidlederna i båda bak!! Är det ngn som varit med om det eller ngt liknande med spatt. Hur gick det för...
2
Svar
26
· Visningar
2 733
Senast: Carolineh
·
Hästvård Ni som har spatthästar, vilka symptom hade era hästar till att börja med? Märkte ni av symptomen i alla gångarter? Anledningen till...
Svar
2
· Visningar
2 067
Senast: mandalaki
·
C
Hästvård min häst betér sig jätte konstigt, skulle vara tacksam om någon vet nåt om de här eller varit med om nåt liknande... ska försöka...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: coletessan
·
Hästvård Om man har ek i sin hage kan man vara säker på att hästarna tuggar i sig ekollon, eklöv m.m.? eller är det bara vissa individer som är...
Svar
6
· Visningar
2 079
Senast: sissu
·
Hästvård När jag kom till min pålle idag så hade han gult slem i näsborrana! När jag släppte ut honom så ställde han sig och äta. När jag började...
Svar
2
· Visningar
640
S
Hästvård Har en liten shettis kille som går med täcke på sig både inne och ute. Men nu är det som så att det ligger som ett tunt lager med mjäll...
Svar
17
· Visningar
1 474
Senast: 2 isisar
·
N
Hästvård Min häst har fått väldigt tunn päls på bogarna. Det är inte skav utan snarare att pälsen är uttunnad så att man ser huden. På den ena...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Nesslan
·
Hästvård Min häst fick vargtänder utdragna igår. Nu undrar jag när jag kan ha träns med bett på henne igen. Hon ska inte ridas på två veckor...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: majola
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 556
Senast: Magnum
·
Hästvård Måste få råd på hur jag ska klippa min häst. Tänkte inte göra det först, då jag vill ha han utan täcke så mycket som möjligt (har täcke...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Magnum
·
N
Hästvård Hej! för ca 3 veckor sedan så hade min hästblivit svullen i hagen, från knäät ner till hov...tog ut vet. ingen hälta ocg det gick ner...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: A-a
·
P
Hästvård Vad ska jag göra,mittstrålfåran går ända upp till ballarna. Så ska det väl inte vara ?
Svar
18
· Visningar
3 363
Senast: Jossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka