Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård hej har nyss klippt min medryttarhäst....en fjording. alltså klippt från lång man till stånd man. men den blev för trjock. ändå...
Svar
6
· Visningar
1 430
H
Hästvård Vi avmaskade våra hästar, i ett kollektivstall, med fyrantel för ca två veckor sedan. Hittade då kraftigt med mask i min häst bajs, fast...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag och en vän hade en diskusion om maskmedel här om dagen. Hon propsade på att det inte fanns något medel för styngflugan för ett par...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: Moniq
·
K
Hästvård min lilla mini-shettis har små vita pluppar, ser ut som ägg, på benen, längst ut på hårstrået. är det någon som kna tänkas veta vad...
Svar
3
· Visningar
685
·
A
Hästvård Plockade in min häst från hagen för 2 veckor sedan och när jag red samma dag upptäcktes att hon var "ofräsch" på ett bakben. Inte halt...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård Min ponny har oförklarig hälta, på hela höger sida (!). han släpar hela höger sidan. Vi har vart i strömsholm på en hält utredning, dem...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: samuel
·
B
Hästvård NÄR ska man maska med Ivomec? och när är det försent att maska med det? Snabba svar tack! :bow:
Svar
5
· Visningar
938
·
M
Hästvård Jag är så fruktansvärt orolig. Min häst har inget aptit. Det har gått från ingenting. Alltså...från att ha ätit med god aptit...så vill...
Svar
16
· Visningar
12 697
Senast: gizzan
·
Hästvård Hur många gånger kan en och samma häst ha erlichia eller borrelia utan att ta skada av det? Kan ju inte vara bra att gång på gång få gå...
Svar
6
· Visningar
1 490
Senast: shady
·
Hästvård Att hästar kan bli svankiga vet väl var och varannan människa. Men om en relativt ung häst är väldigt svankig (alltså avvikelse i...
Svar
7
· Visningar
8 081
W
Hästvård Blir inte klok på min hästs ena ben. Hon har haft rätt kraftig mugg runt kotan som efter evigt tvättande och smörjande (plus antibiotika...
Svar
19
· Visningar
3 862
Hästvård Jag har kommit på varför min häst är lite tjock i det ena bakbenet. Därför att han har ont i det andra. Då belastar han det tjockare...
Svar
12
· Visningar
959
Senast: Boj
·
B
Hästvård Fick inte i de envisa ponnyerna pastan med äppelsmakande :smirk: maskmedel så jag blandade ut det i betforen och då åt de. Visst...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: pinky
·
T
Hästvård Jag har en B-ponny på 17 år som jag köpte när han var 10 och då var helt förstörd både fysiskt och psykiskt. Efter massa, massa jobb och...
Svar
8
· Visningar
3 367
Senast: TooFatToFly
·
Hästvård Varför ska man linda nerifrån och upp när hästen är senskadad? Alltså att man börjar vid kotan och lindar mot knäet.
Svar
1
· Visningar
675
Senast: ako
·
Hästvård Nu behöver jag era kunskaper och erfarenheter för lite gissningar. Mitt fullblod fick nya skor i onsdags. Idag när han tas in från hagen...
Svar
6
· Visningar
718
Hästvård Vad är det för skillnad? Någon som har några bra definitioner? :bump:
Svar
8
· Visningar
3 457
Senast: Carolineh
·
Hästvård Vet någon om det? Moders ink eller ink. (är osäker på stavningen) Det är en knöl ovanför hoven.kan någon berätta om den vad man kan...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Mynta2
·
J
Hästvård hejhej idag när jag kom till stallet så var min häst mycket svullen på alla fyra benen :confused: , hon är liksom svampig längs...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: jessicad
·
E
Hästvård Är en häst uppe i stallet som hittades i hagen jättehalt på ett framben och dessutom svullen och svampig från knäet och ner till kotan...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka