Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår när jag borstade av hästens ben innan ridningen så kände jag ovanför hoven o hon var helt sumpig där o man kände hovens kant...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Desert_Wind
·
H
Hästvård jag köpte nya broddar idag, som tyvärr var något mindre än de jag brukar ha. nu till problemet. de nya broddarna ska sitta fram i...
Svar
8
· Visningar
2 143
Senast: anhe
·
P
Hästvård Är det normalt att träckhögen delar sig i småtollar? Kan det va att hon är hård i magen? fattar inte....hon ställer hellre sig och äter...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: snofflan
·
Hästvård Ska man ge Butta i maten, eller hur annars? Min häst var på klinik idag, och hon har blivit ordinerad Butta. Men p g a en viss stress...
Svar
15
· Visningar
1 204
Senast: mandalaki
·
Hästvård Så nu har hon gått o gjort nåt igen.... :crazy: Min lille åring har blivit halt. Hon markerar dock endast i traven...går det lite...
Svar
4
· Visningar
788
Hästvård Ville bara dubbelkolla med alla kunniga här på buke! Min häst har aktiv pålagring (inflammation) i ena framknät och jag har fått lära...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: ako
·
S
Hästvård Min häst har sedan slutet på förra veckan hostat till ett par gånger varje/varannan dag. Det är liksom torra hostningar, ungefär som om...
Svar
5
· Visningar
1 139
Hästvård Min häst har gallor. Har haft det sedan jag köpte henne. När jag vet.bes. henne så sa inte veterinären, något om dessa. Han såg dom ju...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: szanna
·
Hästvård Hej!! Vi har sågspån som strö i vårt stall. Vanligtvis är det spån från tallar och granar. Nu finns det inget att köpa där vi...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: 2 isisar
·
S
Hästvård Min häst har gått barfota sen 20 månader tillbaka. Eftersom vi har ganska isigt underlag under vintern, kommer han att skos igen. Han...
2
Svar
33
· Visningar
2 855
Hästvård Nu har medryttarpållen dragit av sig en sko igen, och eftersom han ändå ska skos om på måndag kommer inte hovis ut och slår på den...
Svar
1
· Visningar
669
Hästvård Det var nog inte hovböld iaf... Idag var hovisen ute igen och vi skulle kolla om bölden har mognat, vilket vi väntat på sedan i tisdags...
Svar
13
· Visningar
1 997
Senast: tgd
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Min är ju opererad i bakknät och han ska bygga mye musklar runt knät för att stabilisera. Jag har...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Lill76
·
Hästvård Pållen är skodd fram och barfota bak. Han halkar en del med frambenen i hagen såg jag igår men på skorna han har nu kan man bara sätta...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: domino
·
Hästvård har fått en häst nyligen efter flera års nyttjande av andras hästar. i dec/jan ska vi flytta till en liten gård och renovera stallet...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: LinnK
·
Hästvård Jag undrar hur jag kan se när mitt medryttar sto är brunstigt? Hur ofta är ett sto brunstigt? Har inte ridit henne så länge att jag...
Svar
5
· Visningar
6 285
Senast: Lazio
·
J
Hästvård Vad kan vara fel på min 1,5-åring? Har analyserat in absurdum, letat möjliga och omöjliga orsaker, sammanhang och förklaringar. Men...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Jossan
·
S
Hästvård Jag funderar på att ta ut en hästmassör till min tävlingshäst nu i vinter. Har en kompis som gjorde det för något år sedan och...
Svar
18
· Visningar
1 149
Senast: Tizza
·
Hästvård Min donna har under hösten utvecklats enormt i ridningen, dvs. i vänster varv. Höger varv gick framåt ett tag för att nu ha tagit...
Svar
11
· Visningar
1 819
Senast: A-a
·
Hästvård Brukar era veterinärer vara givmilda med rådgivning via telefon eller får ni betala för "allt"? Min veterinär brukar alltid vara kanon...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka