Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur länge ska man vänta innan man kontaktar veterinär?
Svar
5
· Visningar
4 009
Senast: fejko
·
G
Hästvård När pållen blir halt, ringer ni alltid veterinären? 3-årsstoet haltar lätt på ena bakbenet sedan ett par veckor tillbaka. Inga sår...
Svar
8
· Visningar
748
A
Hästvård Har några funderingar som jag funderat på: * är ni djurskyddsinspektör för bara häst, eller är det för alla djur, isåfall så utgår...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: A-a
·
P
Hästvård Igår när jag skulle sadla min häst märkte jag att han sjönk ihop inna jag ens hade lagt på sadel, så jag tog och klämde igenom hästen...
Svar
18
· Visningar
11 370
Senast: A-a
·
A
Hästvård Har på vår,sommar och höst mina två pållar på lösdrift med tillgång till ligghall och vintertid står de uppstallade. Nu vill jag kunna...
2
Svar
30
· Visningar
3 057
Senast: Ardnas
·
S
Hästvård Jag har börjat fundera lite över hur mina hästar har det. :angel: Nog borde väl ett par islänningar med mycket päls klara sig ute...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: knasan
·
J
Hästvård Vad göra? Vår shettis har tidigare i år haft fång. Han har också blivit behandlad mot erlichios. Han är nu pigg igen men, ömfotad...
Svar
6
· Visningar
1 805
Senast: javill
·
Hästvård Min häst har klåda på stora delar av kroppen, vissa dagar mer än andra... Vissa saker har jag redan uteslutit så som ohyra, allergi mot...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: mik
·
Hästvård Nu har den hemska vintern börjat med fruset vatten i vattenhinkarna osv. Hur löser ni med kallstall detta med vatten på vintern...
Svar
14
· Visningar
3 573
Senast: LitenIsa
·
Hästvård är det nån som har erfarenhet av vbl och bakbenshältor på sådana. Har lokaliserat att hältan- eller snarare rörelsestörningen verkar...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: C_L
·
M
Hästvård Har en häst som jag tycker inte är riktigt ok, kan inte ta på vad det är utan det är en kännsla jag har bara. Nu tänkte jag om jag...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Lejonelle
·
Hästvård min valack lider av mugg. jag har verkligen försökt allt och ibland försvinner det eller ser jätte fint ut men sedan blir det stora...
2
Svar
22
· Visningar
1 930
Senast: peak
·
A
Hästvård I mitt stall jag har min häst står en häst som ägarna länge har haft problem med i ridningen.. Så fort ägaren kortar tyglarna smäller...
Svar
9
· Visningar
1 535
Senast: Jossan
·
S
Hästvård Nu vill jag höra argument FÖR att sko sina hästar. Det senaste året tycker jag att varenda tidning haft artiklar om att oskodda hovar...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
16 767
Hästvård eller vad man nu ska säga... Har haft en svacka nu ett tag och mått rätt dåligt psykiskt, så hästen (precis som allt annat) har fått...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: chrysler
·
M
Hästvård Hej är det någon som kan berätta lite mer om lymfangit för mig? har kollat på en häst jag vill köpa och ägaren säger att hon har...
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: Tviggy1081
·
H
Hästvård Har aldrig sett strålröta på någon häst så det är därför jag frågar,min hästs strålar har nämligen blbivit jättekonstiga på ett fram+...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: skjootan
·
Hästvård Igår när jag skulle ta in hästarna för natten såg jag en lite "konstig" grej på min häst. Konstigt är det nog inte men har ni nån...
Svar
15
· Visningar
1 423
Hästvård Nu är hästen kass igen... Förra året hade jag problem med att hitta sadlar till hasn breda korta rygg, detta har gett honom lite vita...
Svar
4
· Visningar
773
A
Hästvård Kissfläckar, hur får man bort dom på enklaste sätt? Min polle är alltid full med kissfläckar på morgonen... :crazy: Kan tillägga att...
Svar
17
· Visningar
1 456
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka